سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارکنان خدماتی در نيويورک آمريکا برای اعتراض به حقوق پايين خود راهپیمایی کردند

هزاران نفر از کارکنان خدماتی در شهر نیویورک آمریکا برای افزایش حقوق خود راهپیمایی کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ هزاران دربان و دیگر کارکنان خدماتی در آپارتمان های شهر نیویورک آمریکا که عضو اتحادیه هستند، روز چهارشنبه در مقابل ساختمان های مسکونی تجملی در محله منهتن راهپیمایی کردند. این راهپیمایی در شرایطی برگزار می شود که اتحادیه دربانان و کارکنان خدماتی آپارتمان ها در نیویورک نیز قرار است درباره برپایی اعتصاب در اعتراض به پایین بودن دستمزدها، رأی گیری کند.

در شرایطی که هزینه آپارتمان و ساختمان های مسکونی در نیویورک افزایش زیادی داشته است، کارکنان خدماتی نیز خواستار قراردادهای تازه ای هستند که در آن حقوق و مزایای آنها با توجه به افزایش هزینه های زندگی، بیشتر باشد.

کایل برگ Kyle Bragg، یکی از مقامات وابسته به «اتحادیه بین المللی کارکنان خدماتی» در آمریکا می گوید: « اوضاع اقتصادی روبراه شده و عملکرد در بخش معاملات املاک نیز فوق العاده است.

سودهای بی سابقه ای نصیب آنها شده است. بنابراین، به نظر ما همه شرایط برای دستیابی به توافق منصفانه فراهم شده است. به همین علت، امروز اینجا جمع شده ایم. اگر اوضاع در سر میز معامله و چانه زنی خوب پیش نرود، ما نیز اطمینان می‌دهیم که در صورت نیاز، اعضای اتحادیه کاملاً برای مبارزه آماده باشند».

البته، اتحادیه کارکنان خدماتی ساختمان ها در نیویورک هنوز میزان افزایش حقوقِ درخواستی برای اعضای خود را اعلام نکرده است. در صورت آغاز اعتصاب نیز شهروندان نیویورک دیگر دربان، مأموران محافظ مقابل درب ساختمان ها و کارکنان خدماتی برای حمل بسته ها، جابه‌جایی زباله یا مراقبت از حیوانات خانگی در اختیار نخواهند داشت.

"جیمز باکولِری"
، یکی از کارکنان خدماتی معترض می‌گوید: « اگر شهر در جایگاه کنونی قرار دارد، به خاطر کارهای دشواری است که ما انجام می‌دهیم. ما می‌خواهیم اوضاع برای همه خوب باشد، برای قرارداد منصفانه می‌جنگیم و نمی خواهیم هیچ یک از امتیازهای سابق لغو شود».

سنت استفاده از دربان های یونیوفورم پوش در نیویورک آمریکا هنوز هم وجود دارد و مردم این شهر حاضرند برای استفاده از خدمات دربان در آپارتمان ها، اجاره سنگینی بپردازند.

قیمت هر واحد آپارتمان در محله منهتن نیویورک، پارسال 33 درصد افزایش یافت و به رقم متوسطِ یک میلیون و هفتصد هزار دلار رسید. در حالیکه، هر کدام از کارکنان خدمات ساختمانی این شهر که عضو اتحادیه نیز هستند، سالانه به طور متوسط 4433 هزار دلار درآمد دارند.

این رقم نیز از درآمد متوسط یک خانوار ساکن در منهتن یعنی صد و 24 هزار دلار، به مراتب کمتر است.

انتهای یپام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.