سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرام کرمی:

سال 92، سال مالی خوبی برای حمایت از گروه‌های تئاتری نبود

شهرام کرمی کارگردان تئاتر از تئاتر در سال 92 می‌گوید.

شهرام کرمی، کارگردان تئاتر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: سال 92 با وجود داشتن مشکلات عمده استقبال تماشاگران از تئاتر بزرگترین حسن آن محسوب می‌شود که این میانگین استقبال سال‌ها است که در تئاتر رخ نداده است.

وی ادامه داد: سال 92 سال خاطره انگیزی تقریبا برای همه‌ی سالن‌ها از جمله تئاتر شهر، ایرانشهر و تالار هنر است و حداقل برای تالار هنر که مسئولیت آن بر عهده‌ی بنده است، امسال پر مخاطب ترین سال را پشت سر گذاشتیم.

کرمی افزود: اتفاق خوب دیگر رونق گرفتن سالن کوچک خصوصی تئاتری آو، سه نقطه و همچنین سالنی که به تازگی به اسم استاد مشایخی نامگذاری شده که خیلی اتفاق فرخنده و خوبی است.
این کارگردان تصریح کرد: به نظرم این نویدی است که آینده‌ی تئاتر ما بدون حمایت‌های دولتی و اتکا به ارگان‌های دولتی می‌تواند دست به هر کاری بزند و در این روز‌های آخر سال هم می‌بینیم که قرار است سالن نمایش‌های آیین، به مجموعه تالار‌های تهران افزود شود.

کارگردان "پوتین‌های عمو بابا" ادامه داد: امیدوارم سال 93 اتفاق خوبی در تئاتر شکل بگیرد و دولت از تئاتر حمایت جدی انجام دهد.

کرمی افزود:  کمبود مالی برای گروه‌های تئاتر مسئله‌ای بود که در عرصه یک ضعف به چشم می‌آید. بودجه‌ای که صرف جشنواره‌ها و اجرا شد، بسیار حداقلی بود.

وی ادامه داد: حسین طاهری تازه منصوب و هنوز زود است که ارزشیابی داشته باشیم. او در حال حاضر ارزیابی شرایط و تحلیل آن در حوزه‌های مختلف را انجام می‌دهد و با هنرمندان گفتگو دارند و از طرف دیگر هم مرکز به تعهدات مالی شدید و بدهی‌های زیادی مواجه است که امکانات مالی زیادی وجود ندارد و معتقدم برای تحیلی یک اتفاق خوب و مهم در تئاتر باید صبر کرد.


انتهای پیام/رس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.