سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهپاد کره شمالی از فراز کاخ رياست جمهوری کره جنوبي عبور کرده است

یک مقام کره جنوبی امروز اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشینی که احتمالاً از کره شمالی وارد این کشور شده بود، پیش از سقوط نزدیک مرز دو کره در روز دوشنبه، از فراز کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی عبور کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز، این نخستین هواپیما از دو هواپیمای بدون سرنشین ناشناسی است که لاشه آن ظرف یک هفته در خاک کره جنوبی پیدا شده است. دومین هواپیمای بدون سرنشین اندکی پس از تبادل آتش توپخانه ای سه ساعته بین دو کره در آبهای نزدیک مرز دریایی مورد مناقشه دو کشور پیدا شد.

ارتش کره جنوبی به علت شکست در شناسایی و رهگیری این هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس که وارد حریم هوایی این کشور شده و از فراز آسمان پایتخت عبور کرده اند، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. این در حالی است که روابط دو کره بسیار پرتنش است و دو کشور هنوز از نظر فنی در جنگ به سر می برند.

به گفته کیم مین سئوک، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی، دوربینی که در این هواپیمای بدون سرنشین نصب شده بود، حدود 200 تصویر از مناطق مختلف از جمله کاخ ریاست جمهوری گرفته است، اما این هواپیما هیچ تجهیزاتی برای ارسال این تصاویر ندارد.

وی گفت : این هواپیمای بدون سرنشین ابتدایی است و امکان استفاده از آن برای اجرای عملیات تروریستی وجود ندارد.
 
وی افزود : اما کره شمالی برای بهبود این فناوری به شدت تلاش می کند.
 
بر اساس گزارش های خبری، این هواپیما بسیار سبک است و طول و عرض آن کمتر از دو متر است. به گفته سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی، این هواپیمای بدون سرنشین مجهز به دوربینی عادی به قیمت 950 دلار است که قادر به زوم کردن روی تصاویر نیست.

کره جنوبی معتقد است با توجه به اینکه این هواپیما از سمت شمال پرواز و از فراز سئول عبور کرده است، احتمالاً از کره شمالی وارد کشور شده است. همچنین این هواپیما سوخت کافی برای بازگشت به کره شمالی داشته، اما پیش از بازگشت سقوط کرده است.

بدنه این هواپیما که روز دوشنبه در خاک کره جنوبی سقوط کرد، حاوی علائمی مشابه علائمی است که پارسال در رژه نظامی در پیونگ یانگ روی هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی دیده می شد.

آن هواپیماهای بدون سرنشین بزرگتر بودند و برای هدف قرار دادن اهداف از پیش تعیین شده ارتقاء یافته بودند، با وجود این به نظر نمی رسد قادر به حملات هوایی یا انجام پروازهای شناسایی با مسافت طولانی باشند.

رسانه های کره شمالی چند روز پیش اعلام کردند کیم جونگ اون، رهبر این کشور از تمرین نظامی شامل حملات یک هواپیمای بدون سرنشین به یک هدف فرضی کره جنوبی دیدن کرده است.

با اینکه کره شمالی یکی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیار دارد، بخش عمده تجهیزات نظامی این کشور شامل تسلیحات با طراحی های قدیمی دوره شوروی سابق است. این کشور تلاش خود را به پیشرفت برنامه هسته ای و برنامه تولید موشک های دوربرد معطوف کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.