سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای امنيت امروز درباره سوريه نشست علنی برگزار می‌کند

نماینده نیجریه در سازمان ملل که ریاست دوره ای ماه آوریل شورای امنیت را برعهده دارد،گفت: شورای امنیت صبح پنجشنبه درباره خاورمیانه با محوریت موضوع خروج مواد شیمیایی سوریه، نشست علنی خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خانم جوی اوگوو که سومین زن در پست ریاست شورای امنیت سازمان ملل است، در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های شورای امنیت در ماه آوریل افزود: امروز که در جهانی با حرکت به سوی التهاب روزافزون زندگی می‌کنیم و شاهد انواع بحران‌ها در جای جای جهان هستیم، نقش خبرنگاران هم در انعکاس و هم در تأثیرگذاری بر افکار عمومی بسیار حیاتی است.

وی افزود: بحث ما در سازمان ملل درباره آینده بشریت است، اما با توجه به انواع بحران‌ها در نقاط مختلف دنیا، ما با این سؤال مواجه هستیم که آیا می‌توان با درگیری کمتر، بر روی موضوع توسعه متمرکز شویم.

نماینده نیجریه در سازمان ملل با تشریح برنامه‌های شورای امنیت در ماه اوریل گفت: در این ماه انتظار تصویب شش قطعنامه را داریم و جلسه مشورتی شورا در سوم آوریل درباره خاورمیانه به ویژه موضوع سوریه و پیگیری قطعنامه 2118 با موضوع خروج محموله‌های مواد شیمیایی را از این کشور خواهیم داشت.

خانم جوی اوگوو نشست مشورتی 30 آوریل درباره دسترسی پناهندگان و آوارگان به کمک‌های بشر دوستانه و گزارش والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه درباره مراحل اجرای قطعنامه 2139 سازمان ملل درباره سوریه را دیگر برنامه های این شورا خواند.

به گفته رئیس دوره ای شورای امنیت، این شورا درباره بررسی تهدید‌ها ضد صلح و امنیت بین المللی و مبارزه علیه کشتار جمعی نیز در این ماه نشستی خواهد داشت و جلسه بحث آزاد درباره امنیت زنان و خشونت جنسی نیز 25 آوریل برگزار خواهد شد.

وی افزود:نشست حفظ صلح و امنیت بین المللی نیز در 28 آوریل و گزارش تحریم‌های وضع شده ضد یمن نیز 30 آوریل برگزار خواهد شد.

نماینده نیجریه در پایان گفت: نیجریه برای پیگیری موضوعات مهمی مانند اوکراین، حضور و مشارکتی فعال خواهد داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.