سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان کری امروز به الجزيره می‌رود

وزیر امورخارجه آمریکا قرار است چهارشنبه بعدازظهر در چارچوب دیداری دو روزه که محور اصلی آن گفتگو درباره منطقه ساحل آفریقا و مبارزه با تروریسم است وارد الجزیره شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا قرار است چهارشنبه بعدازظهر در چارچوب دیداری دو روزه که محور اصلی آن گفتگو درباره منطقه ساحل آفریقا و مبارزه با تروریسم است وارد الجزیره شود.

این دیدار که در بحران تبلیغات انتخاباتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 17 آوریل در الجزایر انجام می گیرد، پرسش های را در بین مطبوعات الجزایری برانگیخته است.

"عبدالعزیز شریف بنالی" سخنگوی وزارت امورخارجه الجزایر گفت : «‌ موضوع منطقه ساحل آفریقا موضوع اصلی گفتگوها خواهد بود. »

وی افزود : « موضوع امنیتی و مبارزه با تروریسم و همه اشکال جرم » در برنامه گفتگوهای بین جان کری و رامتان لامامرا همتای الجزایری وی است.

شریف بنالی گفت : « این دیدار در چارچوب گفتگوی راهبردی بین دو کشور انجام می گیرد. گروه‌های کاری بسیاری وجود دارند. یک گروه درباره مسائل سیاسی است، دیگری در خصوص بخش امنیتی و مبارزه علیه تروریسم است و سومین گروه درباره همکاری اقتصادی است. »

وی افزود « شرکای آمریکایی الجزایر، این کشور را کشوری مرکزی در منطقه می دانند. الجزیره تلاش می کند « تلاش های خود را با شرکای آمریکایی خود هماهنگ کند تا به کشورهای ضعیف منطقه کمک کند تا ثبات خود را به دست آورند و در زمینه پیشرفت و توسعه قدم بردارند. »

کری پس از الجزیره به مغرب سفر خواهد کرد.

این سخنگو گفت :‌ «‌ این ثابت می کند این دیدار در چارچوب دوجانبه انجام می گیرد. این دیدار با انتخابات ریاست جمهوری 17 آوریل ارتباطی ندارد. »

وی همچنین به طور غیر مستقیم به پرسش‌های مطبوعات الجزایری درباره فرصت هایی که این دیدار در بحبوحه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری الجزایر ایجاد می کند پاسخ داد. این در حالی است که عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر به رغم مشکلات سلامتی برای این انتخابات نامزد شده است.

روزنامه فرانسوی زبان الوطن این پرسش را مطرح کرد « کری آمده است در الجزایر چه کند ؟ این دیدار به ناشی گری دیپلماتیک یا شاید اشتباه تاکتیکی ارزیابی شباهت دارد. »

این روزنامه اعلام کرد « این سفر شاید به عنوان ضمانتی برای حفظ روند حاکم است. »

روزنامه اوران نیز نوشت « زمان این دیدار چندان مناسب نیست. »

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.