سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدام خصمانه دادگاه امریکایی در مصادره اموال بنیاد علوی و شرکتهای آسا

در ادامه سیاست های خصمانه امریکا نسبت به شهروندان ایرانی بخشی از اموال بنیاد علوی و شرکتهای آسا از جمله آسمانخراش خیابان پنجم منهتن به بهانه همکاری با بانک ملی ایران توسط دادگاه منهتن مصادره شد.

به گزارش خبرنگار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در ادامه سیاست های خصمانه امریکا نسبت به  شهروندان ایرانی بخشی از اموال بنیاد علوی و شرکتهای آسا از جمله آسمانخراش خیابان پنجم منهتن به بهانه همکاری با بانک ملی ایران توسط دادگاه منهتن مصادره شد.

واشنگتن پست در گزارشی اختصاصی در این خصوص می نویسد :” قاضی دادگاه منطقه منهتن در شهر نیویورک آمریکا رأی به مصادره یک آسمان‌خراش در این شهر داد که بنیاد علوی که با حکومت جمهوری اسلامی در ارتباط است از مالکان اصلی آن به‌ شمار می‌آید.
.
روزنامه‌ «دیلی‌نیوز» نیویورک نیز، با درج این خبر نوشت  که قاضی «کاترین فارست» با صدور این حکم گفته‌ است که خانواده‌های بازماندگان حملات تروریستی، ازجمله حملات یازدهم سپتامبر، در دریافت غرامت از طریق مصادره این ساختمان در اولویت قرار دارند.
 
دادستانی نيويورک در اقدامی  خصمانه  مدعی شده  بنياد علوی به همراه شرکت‌های «آسا» که از مالکان آسمان‌خراش خیابان پنجم منهتن هستند به عنوان «دفاتر بازرگانی صوری بانک ملی» عمل می‌کنند. دادستانی نیویورک می‌گوید که این بنیاد به همراه این شرکت‌ها نزديک به ۴۰ ميليون دلار از درآمدهای اين آسمان‌خراش را به حساب بانک ملی و دولت ايران واريز کرده‌اند.

 «در حالی که بنیاد علوی در امور خیریه مختلفی فعال است و خدمات انسانی بسیار کرده قاضی کاترین فاست با اعلام اینکه مصادره کلیه ساختمان 560 ر خیابان پنجم اقدامی افراطی نیست مدعی شده آنها می‌دانستند که کسب‌وکارشان در ارتباط مستقیم با دولت ایران است و سرمایه‌های شناور از طریق بانک ملی هدایت می‌شد.»

در عین حال مسئولان بنیاد علوی گفته‌اند که برای مقابله با این حکم دادگاه، فرجام‌خواهی خواهند کرد.

شرکت‌های آسا ۴۰ درصد از سهام این ساختمان ۳۶ طبقه در نيويورک را در اختيار دارد و گفته می‌شود که ۶۰ درصد بقيه سهام اين آسمان‌خراش نیز متعلق به بنياد علوی است.

برچسب ها: منهتن ، امریکا ، ژنو ، اوباما ، روحانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.