سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

طرح گشت و کنترل روز طبیعت در سمنان آغاز شد

طرح گشت و کنترل روز طبیعت هم‌زمان با روز طبیعت در نقاط مختلف این استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح گشت و کنترل روز طبیعت در سمنان اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید نوروز و اوج گرفتن سفرهای نوروزی در روز طبیعت و با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان سمنان که در محل عبور زائران امام هشتم شیعیان جهان قرار گرفته است، امسال بیش از 20 هزار عدد تراکت آموزشی در این استان چاپ شد.

سیدحسن میرعماد ادامه داد: بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است، باید زمان نو شدن باشد.

وی با آرزوی سالی سرشار از شادمانی و امید از درگاه خداوند متعال برای همه هم‌استانی‌های گرامی، از عموم مردم تقاضا کرد تا در روز 13 فروردین، مراقب عرصه‌های منابع طبیعی استان باشند.

میرعماد تصریح کرد: مردم در این روز به میهمانی طبیعت می‌روند و ضمن استفاده از طبیعت زیبای استان، باید برخوردی مسئولانه با طبیعت داشته باشند تا فرزندانمان حفاظت از منابع طبیعی را بیاموزند و این امانت الهی را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: با هدف حفظ طبیعت زیبای استان سمنان با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، 20 هزار عدد بسته شامل کیسه‌های زباله و تراکت‌های آموزشی تهیه شده است که در روز 13 فروردین بین دوست‌داران طبیعت استان توزیع می‌شود.

وی همچنین افزود: بهتر است زباله‌هایمان را در کیسه‌های زباله ریخته و با خود به شهر برگردانیم و در صورت اجبار مواد تجزیه‌پذیر مانند زباله‌های میوه را در زمین دفن کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پایان متذکر شد: پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و پرسنل محیط زیست چون سال‌های گذشته با تشکیل گشت‌های خودرویی، موتوری،ثابت و سیار وی‍ژه این روز، همه مناطق طبیعی استان از جمله جنگل‌ها، مراتع و پارک‌های جنگلی را با 120 نفر و 60 مورد گشت و کنترل قرار می‌دهند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سمنان ، طبیعت ، آبخیزداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.