قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عدم توجه به توسعه کیفی رشتهها و سرفصلهای درسی زمینه را برای نفوذ رشتهها و برخی سرفصلها که کاملاً با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما فاصله دارند فراهم ساخته است.
وی گفت: نظارت بر محتوا و مفاهیم دروس وارداتی از جمله وظایف مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و تک به تک اساتید دانشگاهی است چیزی است که در سایه توسعه کمی دانشگاهها و رشد کمی علم در کشور در سالهای اخیر مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه این غفلت زمینه را برای برخی سرفصلهای وارداتی که مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست فراهم ساخته است خاطرنشان کرد: در واقع میتوان گفت به جای اینکه دروس ما در دانشگاهها الگوی کشورهای غیر مسلمان شود سرفصلهایی در دروس ما جای گرفته است که یا خود یا ترجمه آن تنها از بعد کمی برخوردار است و به لحاظ کیفی ارزش پرداختن و تدریس در محیطهای دانشگاهی را هم ندارند.
وی افزود: جامعه دانشگاهی کشور باید همیشه در نظر داشته باشد که ما باید نسلی را تربیت کنیم که الگوی مناسبی نه تنها در کشورهای مسلمان و حتی کشورهای غیر مسلمان نیز باشند و این مهم با اهمیت به کیفیت علوم مهیا میشود.
انتهایپیام/