سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمپسی: ارتش آمریکا متعهد به تأمین گزینه نظامی علیه ایران است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تأکید کرد به‌عنوان یک مقام ارشد نظامی موظف به تأمین گزینه نظامی علیه ایران برای رئیس‌جمهوری آمریکا است تا در صورت لزوم برای اجرای تعهدات خود از آن استفاده کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از دیدار با "بنی گانتز" همتای اسرائیلی خود در اورشلیم گفت هردو طرف در مورد مقابله با تهدیدات بلند‌مدت موجود در منطقه و چگونگی تبدیل آنها به فرصت‌ گفت‌وگو کردند.

وی تأکید کرد اسرائیل و امریکا درباره تهدیدی که ایران برای منطقه دارد و چگونگی  مقابله با آن توافق اساسی دارند و اسرائیل می‌داند که آمریکا در صورت لزوم به ایران حمله نظامی خواهد کرد.

دمپسی گفت:خوشحالم که با ژنرال گانتز و تیم همراه او درباره آینده مشترک،‌ منافع مشترک و امنیت مشترک مردم خود گفتگو کردیم و به یکدیگر در خصوص تحکیم روابط خود اطمینان می دهیم.

وی تأکید کرد همکاری بین نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل مبتنی بر اعتماد و شفافیت متقابل است.

دمپسی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد توقف برنامه هسته‌ای ایران گفت: باراک اوباما تأکید کرده  که اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. وی در ادامه گفت: "نقش من به‌عنوان یک مقام ارشد نظامی اطمینان از این موضوع است که گزینه نظامی را در اختیار وی قرار دهیم تا در صورت لزوم برای تحقق تعهداتش استفاده کند و ما آن را انجام خواهیم داد".

 گانتز نیز در پایان این دیدار اعلام کرد که براساس مذاکرات و گفت‌وگوهای صورت گرفته می‌توان گفت که ما به‌طور قطع می‌توانیم در مورد موارد موجود همکاری داشته باشیم و تلاش می کنیم کنیم تا برخی از تهدیدات پیش رو را به فرصت تبدیل کنیم.همکاری بین نیروهای نظامی دو طرف همچنان مستحکم باقی می ماند."


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.