سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوه‌گری طبیعت در کرانه‌‌های خلیج‌فارس+تصاویر

در این گزارش به معرفی بخشی از جلوه‌های طبیعت استان بوشهر می‌پردازیم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، استان بوشهر دارای جاذبه‌های طبیعی متنوعی است که قصد داریم با برخی از آنها بیشتر آشنا شویم.
 
گنبد نمکی دشتی

گنبد نمکی دشتی در نزدیکی خورموج در استان بوشهر قرار دارد. این گنبد از جمله زیباترین و تیپیک‌ترین گنبدهای نمکی ایران است. در محدوده ظهور این گنبد می‌توان انواع پدیده‌های فرسایشی و انحلالی مربوط به نمک و اشکال زیبا را مشاهده کرد. کوه نمکی و غارهای موجود در این کوهستان همگی از بلورهای فوق‌العاده عجیب و غریب نمک و بی‌نظیر در ایران و حتی کویر است. این کوه ناشناخته و کاملا بکر است از این رو باید مراقبت و مواظبت از بلورها و غارها را مدنظر داشت. گنبد نمکی دشتی بسیار زیاد و منحصر به فرد در ایران و حتی در تمام دنیا است.


 
پارک‌ ملی دریایی نایبند

این پارک در منتهی‌الیه ساحل جنوبی استان و در 320 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع شده است . این پارک یکی از باارزش‌ترین زیستگاه‌های دریایی خلیج فارس می‌باشد که دارای مجتمع‌های مرجانی، علف‌های دریایی، خورهای متعدد،‌ جنگل حرا،‌ سواحل ماسه‌ای زیبا، سواحل صخره‌ای و درختان کهنسال انجیر معابر می‌باشد و مناسبترین محل برای اجرای دکوتوریسم است. چشم‌اندازهای بدیع و کم‌نظیر ساحلی همراه با فسیل‌های متنوع نه تنها دارای ارزش زیباشناختی بوده بلکه از نظر زمین‌شناسی نیز ارزشمند است.



آبشار فاریاب دشتستان

آبشار فاریاب پشتکوه دشتستان در استان بوشهر قرار دارد. این آبشار از به هم پیوستگی آب چشمه‌های منطقه فاریاب دشتستان و رود فاریاب تشکیل می‌شود. آبشار رود فاریاب که در شمال روستای فاریاب واقع شده، طراوت و زیبایی جالب توجهی به محیط پیرامون بخشیده است. در نزدیکی آبشار باغ‌های لیمو و نخلستان جلوه زیبایی از طبیعت را پدید آورده‌اند، این زیبایی‌های طبیعی از آنجا اهمیت دوچندان پیدا می‌کنند که در استان گرم بوشهر واقع شده‌اند.


اتنتهای پیام/
برچسب ها: طبیعت ، جهان ، بوشهر ، غار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.