سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب‌های اجتماعی از خط قرمز‌ها فراتر رفته است

منفی کاری و قرار دادن خط قرمز برای آسیب‌های اجتماعی باعث افزایش آن‌ها می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجید ابهری جامعه شناس با اشاره به دو دیدگاه متفاوت درباره ارائه آمارهای واقعی آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و گسترش ناهنجاری‌های رفتاری در میان نخبگان اجتماعی در نظر وجود دارد. گروه اول بیان آسیب‌های اجتماعی و آمار مربوط به آن را سیاه نمایی قلمداد می‌کنند و نشر آن‌ها را باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌دانند.

گروهی که خود من هم بعد از 17 ماه در میان آن‌ها هستم بعد از گذشت 30 سال پژوهش‌های نظری و میدانی اعتقاد داریم بیان علل و عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی و روش‌های جلوگیری از آن‌ها با رعایت موازین اخلاقی نه تنها باعث گسترش نا هنجاری‌های نمی‌شود، بلکه مخفی کاری در این زمینه و پنهان کاری‌های بی مورد باعث شده تا آسیب‌های اجتماعی تا این اندازه رشد کند.

وی در ادامه با اشاره به اشتباهات صورت گرفته که در گذشته در خصوص عدم ارائه کار و بیان برخی از آسیب‌های اجتماعی گفت" روزی بود که اگر در باره‌ ایدز صحبت می شد، خط قرمز قلمداد می‌شد در صورتی که اگر روش‌های پیشگیری و گسترش ایدز به جامعه آموزش داده می‌شد آمار مبتلایان به اینجا نمی‌رسید.

وی در ادامه با اشاره به پر حاشیه ترین معضل این روز‌های اجتماع( بد حجابی) افزود: قلمداد کردن بد حجابی به عنوان یک مسئله امنیتی از آن جهت است که بعضی از سازمان‌های جاسوسی با ایجاد جنگ نرم علیه کشور، مانکن‌های زنده را برای گسترش بی عفتی در جامعه به نمایش می‌گذارند. اما برخورد با این مسئله باید با سیاست‌های منطقی و ابزار فرهنگی باشد. ما در حال حاضر درگیر یک جنگ بدون اعلان شده‌ایم که دشوار تر و گسترده‌تر از جنگ تحمیلی است.
انتهای پیام/
برچسب ها: اجتماع ، جامعه ، ایدز ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.