سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کری بعد از دیدار با نتانیاهو بدون ديدار با عباس فلسطين اشغالی را ترک کرد

وزیر امور خارجه آمریکا بدون دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان، فلسطین اشغالی را ترک کرد و به بروکسل رفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بدون دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، فلسطین اشغالی را ترک کرد و به بروکسل رفت. این در حالی است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دو بار در بیست و چهار ساعت گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در قدس دیدار کرد.
در چارچوب تلاش‌ها برای احیای مذاکرات سازش، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه برای دومین بار در کمتر از 12 ساعت گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

کری روز دوشنبه عازم بیت‌المقدس شد و پس از گفتگوهای صبح دیروز با نتانیاهو، مجددا به اروپا بازگشت.

صحبتی از هیچ‌گونه پیشرفتی نشده است و یک مقام فلسطینی اعلام کرد ممکن است کری یک بار دیگر اواخر روز چهارشنبه برای دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، به منطقه بازگردد.

مذاکرات صلح اوایل هفته زمانیکه اسرائیل از عمل به وعده خود برای آزاد کردن ده‌ها زندانی فلسطینی خودداری کرد، ظاهرا در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

اسرائیل خواهان تضمین‌هایی بود که زمانیکه ضرب‌الاجل اولیه برای دستیابی به یک توافق بیست و نهم ماه آوریل پایان می‌یابد، فلسطینی‌ها گفتگوها را ترک نکنند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند هر گونه توافق برای فراهم کردن امکان ادامه مذاکرات می‌تواند شامل آزادی جاناتان پولارد باشد که در حال گذراندن دوره محکومیت حبس ابد در آمریکا به جرم جاسوسی برای اسرائیل است.

به گفته مقامات، درباره توقف ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی نیز بحث شده است.

فلسطینی‌ها خواهان کرانه باختری، نوار غزه و شرق بیت المقدس به عنوان اراضی کشور آتی خود هستند.

منابع نزدیک به گفتگوها که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند براساس ساز و کار پیشنهادی، پولارد پیش از تعطیلات عید فصح یهودیان که ظرف دو هفته آغاز می‌شود، آزاد خواهد شد.

به گفته این منابع، اسرائیل نیز به وعده خود برای آزاد کردن چهارمین گروه از فلسطینی‌ها که آخرین گروه از 104 زندانی هستند که رژیم صهیونیستی قول داده بود به عنوان اقدامی اعتمادساز آزاد خواهد کرد، عمل خواهد کرد.

کری که در تقریبا یک سال گذشته در تلاش برای دستیابی به یک توافق صلح بیش از 10 بار به منطقه سفر کرده است، پس از ورود به بیت‌المقدس، به‌طور جداگانه با نتانیاهو و صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی دیدار کرد.

قرار است کری روزهای سه شنبه و برای شرکت در نشست وزرای کشورهای عضو ناتو که به مسائل اوکراین و افغانستان اختصاص خواهد داشت، در بروکسل باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.