سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در سالی که گذشت

در این گزارش مهمترین اتفاقات آموزش و پرورش در سال 92 را مرور میکنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مهمترین اخبار سال گذشته آموزش و پرورش اعمال 25 درصدی افزایش حقوق فرهنگیان بود.

براساس آخرین مصوبه هیات دولت و احکام جدید، ضریب حقوقی فرهنگیان از رقم 805 درسال 91 در سال 92ابتدا به 966 و در نهایت به رقم 1006 افزایش یافت و اعتبار پرداخت حق الزحمه فرهنگیانی که در برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی ماه حضور داشتند، پس از یک سال  تامین شد.

از طرفی وزارت آموزش و پرورش در تغییراتی جدید اقدام به تفکیک معاونت ابتدایی به دو دفتر آموزش در دو دوره سه ساله کرد و نظام 3.3.3.3 از سال تحصیلی جدید انجام شد.

تصویب اعتبار برای تجهیز و ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس

درسال 92 مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار در بودجه ریزی کشور اعتباری را برای تجهیز و ساماندهی سیستم گرمایشی مدارس مصوب کرد که این رقم معادل 200 میلیارد تومان است.

مهمترین بخش اعتبارات مربوط به تخریب، نوسازی و مقاوم سازی مدارس بودکه اعتبار این بخش 874 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

همچنین با تصویب مجلس مقرر شد به ازای واردات هر نخ سیگار خارجی 20 ریال عوارض گرفته شود که 50 درصد این عوارض صرف ساخت، تکمیل و تجهیز سالنهای ورزشی مدارس خواهد شد.

آموزش محتوای کتاب ها به معلمان دو پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه اول

درسالی  که گذشت معلمان سوم ابتدایی باید 24 ساعت برای کتاب علوم، 24 ساعت برای فارسی، 32 ساعت برای ریاضی، 40 ساعت برای فرهنگ و هنر و مطالعات اجتماعی آموزش دیدند.

افزوده شدن فوق العاده ویژه فرهنگیان به حقوق تیرماه

اضافه شدن فوق العاده ویژه فرهنگیان به حقوق تیرماه آنها با دستور مستقیم رئیس جمهور از دیگر اخبار خوش برای فرهنگیان بود.

ایجاد 23 رشته جدید تحصیلی در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای

ایجاد 23 رشته جدید تحصیلی در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای از دیگر اخبار مهم حوزه آموزش و پرورش درسال 92 بود این درحالی است که در حال حاضر 300 رشته تحصیلی در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای وجود دارد.

احیای زنگ های انشا، گفتگو و کتابخوانی


در پی در خواست رئیس جمهور برای احیای زنگ های انشا، گفتگو و کتابخوانی نتایج کمیته های  دراین زمینه تشکیل شدواین زنگ ها احیاشد.

حل مشکلات بیمه ای فرهنگیان برای پرداخت هزینه های درمان و دارو


در سال 92سید محمد بطحایی مشاور برنامه ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر از حل مشکلات بیمه ای فرهنگیان برای پرداخت هزینه های درمان و دارو داد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش خبر از کاهش ساعات کاری کارکنان بالای 20 سال سابقه داده است.البته این کار از سال 93 انجام می شود .
از لغو تعطیلی پنجشنبه مدارس تا روز بدون کیف و کتاب

یکی از مهمترین اخبار علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش درسال 92 عنوان روز بدون کیف و کتاب که در حقیقت اجرای این روز به نوعی به معنای لغو تعطیلی پنج شنبه هاست. خبری که ابتدا از شبکه های تلویزیونی مبنی بر لغو تعطیلی پنج شنبه ها پخش شد، اما پس از آن معاونان وزیر آموزش و پرورش سعی بر تکذیب کردن آن داشته و اعلام کردند منظور لغو تعطیلی نیست و منظور وزیر آموزش و پرورش اجرای روز بدون کیف و کتاب است.

همچنین آموزش و پرورش اعلام کرد که قصد دارد شبکه اجتماعی ویژه دانش آموزان و همچنین ایمیل مخصوص آنها راه اندازی کند و باید دید درسال 93 وعده های داده شده تاچه میزان عمل می شود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.