سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۱۲ هزار تماس در اورژانس ۱۱۵ قم از ابتدای طرح نوروزی تاکنون

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون(دوازدهمین روز طرح) ۱۲هزار و ۸۹۴ مورد تماس در این مرکز به ثبت رسیده است.

به گزارشخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از  وب دا از قم، دکتر محمد جواد باقری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا کنون(دوازدهمین روز طرح) ۱۲هزار و ۸۹۴ مورد تماس در این مرکز به ثبت رسیده است افزود: از این میزان تماس شهروندان، زائران و مسافران نوروزی ۱۹۰۷ مورد منجر به انجام ماموریت های شهری و جاده‌ای شده است که ۲هزار نفر از سوی کارشناسان فوریت پزشکی اورژانس ۱۱۵ خدمات درمانی دریافت نموده‌اند. 

دکتر باقری با اشاره به اینکه اورژانس115 برای تکمیل خدمات خود در محوره‌های برون شهری، ۶ ایستگاه سلامتی برپا نموده است افزود: تا کنون ۲۳۳۴ نفر مسافر نوروزی از خدمات درمانی این استگاه‌های سلامتی که در محورهای مختلف استان مستقر هستند بهره‌مند شدند. 
 
وی همچنین از استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با امکانات ویژه درمانی در محل عوارضی قم تهران خبر داد و افزود: این اتوبوس آمبولانس با به‌کارگیری پزشک و کارشناسان مجرب فوریتهای پزشکی اورژانس ۱۱۵، به مراجعین خدمات درمانی سرپائی ارائه می کند که موجب کاهش مراجعه به بیمارستان ها شده است. 

باقری در پایان نیز درمورد افزایش موارد مسمومیت با گاز منواکسید کربن خبر داد و افزود: افزایش آمار مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان مربوط به استفاده از وسایل گرمایشی در فضای بسته چادر مسافرتی و نیز داخل کابین خودرو می باشد. 

وی در ادامه سردرد، سرگیجه، تهوع،استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تاری دید، فلج شدن عضلات از جمله عضلات تنفسی و نهایتا اغما و مرگ از نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عنوان کرد و توصیه نمود که در صورت مشاهده موارد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن نخستین و مهم‌ترین اقدام برای نجات فرد مسموم، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به وی و تماس با اورژانس ۱۱۵ می‌باشد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.