سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دری گرانبها در وجود پنهان کودکان

مهم‌ترین حالات عاطفی در رشد شخصیت کودکان مسأله‌ اعتماد به نفس است.

محمد یزدانپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: غرض از اعتماد به نفس در کودکان، وجود قدرت و اتکاء مستقل در نفس است که با پرورش و رعایت آن در وجود خود‌، می‌توانند آینده زندگی خود را با آرامش و آسایش سپری کنند.
 
وی افزود: اگر کودک فاقد اعتماد به نفس باشد، در حال و آینده زندگی ناخوشایندی خواهد داشت که از نظر فردی لازم است در کارها به دیگران اتکا کند و دچار احساس حقارت شود و در معرض ابتلا به بیماری‌های عصبی و روانی قرار گیرد.
 
یزدانپور ادامه داد: کودکانی که اعتماد به نفس ندارند از معاشرت با دیگران در جامعه پرهیز می‌کنند که از نظر اجتماعی به دیگران بی‌اعتمادند و به صداقت هیچکس اعتماد ندارند، روحیه متزلزلشان آنها را وادار به تسلیم در برابر دیگران خواهد کرد، مزاحم والدین خود هستند و در همه کارها به آنها مراجعه می‌کنند و استقلال رفتار ندارند و به قول معروف کودکان لوس و نازپروده می‌شوند.
 
این کارشناس ادامه داد: کودکی که به خود اعتماد ندارد، خود را در این جهان تنها احساس می‌کند و گمان می‌کند مورد نفرت دیگران قرار دارد،‌ او گمان می‌کند که سراسر وجودش عیب است و خود را فاقد قابلیت و خیلی ضعیف می‌پندارد.
 
گفتنی است، در ایجاد اعتماد به نفس علاوه بر تقویت جنبه‌های ایمانی، ضرورت است حرکات و رفتار و عملکردهای کودک را تحت رهبری والدین و مربیان قرار دهیم تا بتوانند کودک را به سوی مقصد موردنظر جهت دهند و می‌توان با دادن آگاهی با آموزش، وادار کردن کودک به زندگی در میان جمع و مشارکت در امور اجتماعی و اظهارنظر و تصمیم‌گیری، واگذاری نقش و مسئولیت به کودک در رابطه با کارها و وظایف خانه، بازداشت از کار و مسئولیتی که به کودک واگذار شده، اعتماد به نفس در آنها را پرورش داد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: گران ، کودکان ، اعتماد ، مساله ، نفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.