سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلید موفقیت اینجاست

اعتماد به نفس یکی از شرایطی است که لازمه رسیدن فرد به موفقیت است.

مهدی دوایی روانشناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: عدم اعتماد به نفس از عوامل و ریشه‌هایی در دوران کودکی نشأت می‌گیرد که یکی از آن‌ها نحوه برخورد پدر و مادر با فرزندان است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که منجر به عدم اعتماد به نفس در کودکان می‌شود رسیدگی افراطی و تبعیض در بین آنهاست. زمانی که همه چیز بدون چون و چرا برای فرزندان می‌باشد و فرزندان بدون هیچ تلاشی آن چه که می‌خواهد را بدست آورد فرد به والدین خود وابسته شده و در روند اعتماد به نفس او تأثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: همچنین عدم توانایی بالقوه،  عدم جذابیت ظاهری و عدم اعتماد والدین به فرزندان در انجام کارها توسط او و در نتیجه عدم مسئولیت دهی به او از عوامل دیگر کاهش اعتماد به نفس است.

دوایی ادامه داد: مورد دیگر نیز ارتباط برقرار کردن و تعامل با دیگران است که اگر از کودکی فرد جمع گریز و منزوی باشد اعتماد به نفسش پایین می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در فرآیند تعلیم و تربیت طوری با فرزندمان در مقابل دیگران برخورد کنیم که هم خودش را خوب بداند و هم دیگران را، نه اینکه یکی را خوب و دیگری را بد بداند و هیچوقت فرزند خود را چه از نظر تحصیلی یا رفتاری و شخصیتی با همسالانش مقایسه نکنیم./رف

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کلید ، موفقیت ، اعتماد ، به ، نفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.