سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه به فردی خوش فکر تبدیل شویم؟

برای آنکه فردی خوش فکر تبدیل شویم موفقیت را در آغوش بگیریم بهتر است به فرآیند خوب فکر کردن، مسلط شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  زندگی از اندیشه هایی ساخته می شود که در طول روز ذهن ما را به خود مشغول می کند کارهایی که ما انجام می دهیم بیانگر افکار ما هستند پس در ذهن  خود افکار خوبی بپردازیم زیرا فراتر از اندیشه های  خود ترقی نخواهیم کرد.

متین السادان هنری روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: برای اینکه انسان خوش فکری  باشیم بهتر است به فرایند خوب فکر کردن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اولین اقدام آن است که خود را در معرض دریافت چیزهای خوب قرار دهیم مثلا وقتی فکری شما را به خود علاقمند کرد، خواه ایده خودتان باشد یا عقیده دیگران، آن را در برابر چشم های خود بگذارید‌ آن را بنویسید  و درمکانی که در آن جا  تفکر می کنید قرار دهید تا محرک افکارتان شود.

نصری در ادامه افزود: اقدام بعدی آن است که با افراد خوش فکر همنشین شوید.

این روانشناس بیان کرد: در گام سوم افکار خوب را برای اندیشیدن انتخاب کنید برای اینکه به فرد خوش فکری تبدیل شوید باید فرایند تفکر خود را ارادی کنید به طور منظم به مکانی مناسب برای فکر کردن رفته و به افکارتان شکل داده و آنها را ثبت کنید.

 این روانشناس گفت: بعد از انتخاب افکار خوب برای اندیشیدن  مطابق با افکار خوب خود، عمل کنید یعنی خوب به همه چیز فکر کرده و سپس گام به گام آن را عملی کنید و وقت را از دست ندهید.

نصری خاطر نشان کرد: در گام پنجم اجازه دهید که  احساس شما یک فکر خوب دیگر خلق کند برای اندیشیدن نمی‌توان منتظر بمانید تا حس فکر کردن پیدا کنید اما وقتی  خود را در فرایند خوب فکر کردن درگیر می کنید، می توانید از احساسات خود برای تغذیه این فرایند استفاده کرده و نوعی جنبش و محرک در خود به وجود آورید این کار را امتحان کنید تا  نتیجه‌اش را مشاهده کنید اگر فرایند تفکر منظم را به اجرا بگذارید، افکار و ایده های سودمندی به ذهنتان خطور می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرایند خوب  فکر کردن را مدام تکرار کنید توجه داشته باشید که فقط داشتن یک فکر خوب منجر به زندگی خود نمی‌شود بلکه باید مدام افکار خوب را در خود بپردازید و عملی کردن آنها و تکرار مدام آنها است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چگونه ، به ، فردی ، خوش ، فکر ، تبدیل ، شویم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.