سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان بیش فعال را بیشتر بشناسیم

وجود کودکان پیش فعال باعث بروز معضلاتی برای خانواده می‌شود که با روش‌هایی همچون مشاوره، رفتار درمانی و بازی تا حدی قابل حل است.

عظیم کلانتری متخصص و آسیب‌شناس اختلالات رفتاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: از مشخصه‌های کودکان پیش فعال این است که در یک مکان آرام و قرار ندارند، دارای عدم تمرکز، پرخاشگری و خیلی کارهای دیگر هستند که معمولاً بیشتر با واکنش‌های عصبی، شناختی و روانپزشکی همراه هستند. این کودکان اکثراً از نظر تحصیلی نیز با دیگر کودکان تفاوت دارند.

وی ادامه داد: این افراد هنگامی که وارد کلاس می‌شوند دائم در رفت و آمدند و در کلاس به تمام وسایل کار دارند. آن‌ها کاملاً به درس توجه خاصی ندارند و نمی‌توانند یک کاری را به اتمام برسانند، بنابراین جو کلاس را برهم زده و توجه بیشتر همکلاسی‌ها را از بین می برند.

این افراد در روخوانی کتاب دچار جا انداختن کلمات و پرش خوانی هستند و در دیکته خویش نیز نمی‌توانند متنی را تا آخر بنویسند.

وی اظهار کرد: این کودکان در موارد خیلی حاد توسط پزشک درمان می‌شود.

کلانتری ادامه داد: همچنین کلاس‌های ورزشی از جمله دو میدانی، تکواندو و کاراته به جهت تخلیه انرژی برای این کودکان استفاده می‌شود.به علت جنب و جوش زیاد این افراد در ارتباط کلامی زیاد موفق نبوده و نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و دچار صدمات روحی و روانی خاص می‌شوند که از تبعات آن فریاد زدن و بعضی اوقات پرتاب کردن اشیا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌های اکثر این افراد به دارو درمانی روی آوردند و شیطنت کودکان خویش را ناخواسته سرکوب کرده و همین امر باعث عقب ماندگی‌هایی در تحصیل و در بزرگسالی برای ازدواج این افراد می‌شود، و یا باعث شده که این کودکان نتوانند در جمع قرار بگیرند و با آن‌ها جلو بروند و معمولاً از جمع گریزان و فراری بوده و در صورت قرار گرفتن در جمع نمی‌توانند ارتباط مناسبی با افراد برقرار نمایند./رف

انتهای‌پیام/

برچسب ها: کودکان ، بیش ، فعال ، بشناسیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.