سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بندرلنگه خبر داد:

"بنادر سه گانه" غرب هرمزگان پذیرای بیش از 127 هزار مسافر دریایی

در آستانه موج دوم سفرهاي نوروزي و آمادگي استان هرمزگان براي پذيرايي از ميليون ها مسافر دريايي، مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه آخرين اقدامات صورت گرفته به منظور ميزباني از ميهمانان نوروزي در آب هاي غرب استان را تشريح كرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، اسماعيل مكي زاده در خصوص نقش اداره بنادر و دريانوردي لنگه در خدمات رساني به مسافران نوروزي اظهار كرد: بندر لنگه از قديمي ترين بنادر ايران است كه به سه استان فارس، بوشهر و خوزستان دسترسي دارد و هر ساله حجم جمعيت انبوهي از علاقه مندان به سفرهاي دريايي از طريق سه بندر تحت نظارت اين اداره در غرب هرمزگان شامل لنگه، چارك و آفتاب به جزاير خليج فارس تردد مي كنند.

وي افزود: طي ايام سال، مسافران دريايي از طريق بندرلنگه به جزاير كيش، ابوموسي، تنب بزرگ، سيري و لاوان سفر مي كنند. همچنين، سفرهاي خارجي از طريق اين بندر به بنادر شارجه و دوبي در كشور امارات انجام مي شود.

مكي زاده تعداد شناورهاي مسافري متردد در مسيرهاي دريايي غرب هرمزگان در طرح نوروزي 93، را در مجموع بيش از 17 فروند شناور(مسافري، لندينگ كرافت و رو- رو) با ظرفيت بيش از 2هزار صندلي اعلام كرد.

به گفته وي، از اين تعداد حدود 12 فروند شناور لندينگ كرافت با ظرفيت 500 دستگاه خودرو در روز جابجايي وسائط نقليه مسافران نوروزي را بر عهده دارند.

مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه با اشاره به آخرين آمار جابجايي مسافر و خودرو در بنادر سه گانه غرب استان طي دو هفته اخير گفت: از تاريخ 25 اسفندماه گذشته تا 9 فروردين ماه جاري، جابجايي بالغ بر 127هزار نفر مسافر و 24هزار دستگاه خودرو از طريق بنادر لنگه، چارك و آفتاب به مقصد جزيره كيش و بالعكس انجام شد و طي اين مدت، يكهزار و 100 سفر دريايي نيز در اين مسيرها نيز به ثبت رسيد.

مكي زاده به مسافران دريايي توصيه كرد كه براي سفر به جزيره كيش حتما از سه بندر مجاز اعلام شده تردد كنند و افزود: تا قبل از شروع طرح نوروزي، ترددهاي مسافري از مبادي غير مجازي همچون سواحل روستاي بركه سفلين، گرزه، كلات، چارك، طاحونه و ساحل پارسيان صورت گرفته بود كه از طريق مراجع قانوني اين موضوع را پيگيري كرده و هشدارهاي لازم را در رابطه با تخلفات اين چنيني به مسئولان مربوطه اعلام كرديم.

مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه تا از علاقه مندان به سفرهاي دريايي خواست تا از طريق بنادر مجاز، به وسيله شناور مجاز و در زمان مجاز تردد كنند و گفت: هموطنان پيش از حضور در اين بنادر، با ارسال حرف انگليسي w به شماره 300076373000 از شرايط جوي دريايي منطقه غرب هرمزگان آگاه شوند.

وي اضافه كرد: سامانه 1550 نيز جهت اعلام شرايط اضطراري به مركز امداد و نجات دريايي استان هرمزگان ياري رسان هموطنان خواهد بود.

يادآور مي شود، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده وتا 15فروردين 93 ادامه دارد كه دوره زماني بين دوم تا دهم فروردين زمان اوج سفرهاي دريايي در آب هاي خليج فارس به شمار مي رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، سفر ، نوروز ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.