سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

احتمال وارد آمدن خسارت به باغات استان زنجان

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از احتمال وارد شدن خسارت به باغات استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سعید ادیب به افت 15 درجه‌ای دمای هوای استان بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی اشاره کرد و اظهار داشت: این امور موجب وارد آمدن خساراتی به باغات استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اتفاق مذکور شبیه یک زلزله عمل می‌کند، اضافه کرد: فرق سرمازدگی باغات با زلزله این است که سرمازدگی قابل پیش بینی است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته بر اثر سرمازدگی خسارات بسیاری به باغات استان وارد آمد، بیان کرد: امسال نیز احتمال خسارت در استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به ازدیاد محصول باغات استان توضیح داد: در حال حاضر این محصولات در مرحله حساسی از رشد هستند و سرمازدگی می‌تواند خسارات بسیاری به آنها وارد کند.

ادیب با اشاره به راهکارهای موجود در راستای پیشگیری از خسارات این سرمازدگی گفت: مه پاشی و استفاده از بخاری‌های باغی راهکار مناسبی برای مقابله با این اتفاق است.

وی با هشدار به کشاورزان و باغداران براینکه سرمازدگی در زمان بارش برف اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: خسارات این اتفاق پس از بارش به محصولات وارد می‌شود و در این زمان کشاورزان و باغداران می‌توانند با سوزاندن کاه و کلش در پیت‌ها و حلبی‌ها از آن جلوگیری کنند.

گفتنی است بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و کارشناسان جهاد کشاورزی استان زنجان، وارد آمدن خسارت به باغات استان بر اثر سرمازدگی در صبح روز سه‌شنبه 12 فروردین ماه به اوج خود خواهد رسید.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، خسارت ، باغات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.