سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این ضایعات پوستی، لک و پیس نیست!

بسیاری از افراد از بروز لکه‌های پررنگ یا کم‌رنگ در ناحیه دور گردن و سرشانه‌ها شکایت دارند و در بسیاری از موارد این ضایعات پوستی برای بیمار بسیار نگران کننده می‌باشد.

رضا رباطی، متخصص پوست و مو، در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در مواردی که لکه‌های کم‌رنگ بر پوست ظاهر می‌شود، فرد بیمار نگران بروز بیماری پوستی لک و پیس است. در حالی که عامل این بیماری نوعی قارچ است.

وی افزود: این قارچ در حالت عادی نیز بر روی پوست وجود دارد اما در برخی افراد بر حسب وضعیت پوستی و تغییر عوامل محیطی مانند گرمی هوا، تعداد و فاز رشد این قارچ تغییر یافته و خود را از نظر ظاهری به شکل لکه‌های پوستی زرد، قرمز و یا حتی کمرنگ و سفید بر روی پوست نشان می‌دهد.

وي گفت: گاهی بر روی پوست لکه‌های ظریفی دیده می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا بهبود نسبی رنگ و پوسته‌ها را پس از استحمام ذکر می‌کنند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: مکان شایع این ابتلا در این بیماری عمدتاً سرشانه‌‌ها و گردن است اما گاهی در گيري وسیع‌تر تنه و حتی صورت نیز روی می‌دهد.

وی همچنین افزود: درمان این بیماری به نسبت ساده بوده و معمولاً با استفاده از داروهای ضد قارچی موضعی مانند کرم و شامپوهای ضد قارچ انجام می‌شود.

این بیماری تمایل به عود دارد و گاهی مصرف طولانی مدت شامپوهای ضد قارچ در اجتناب از عود ضایعات مؤثر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قارچ ، پوست ، مو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امید
۱۳:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
پسری سه ماه دارم که از دو ماهگی متوجه لکه سفید بزرگ روی شکمش شدم ممکن لکه پیس باشه