سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر روزهای 26 و 27 مه 2014 (5 و 6 خرداد 1393)

کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور روزهای 26 و 27 مه 2014 (5 و 6 خرداد 1393) برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ این کمیته روز یکشنبه در بیانیه خود تأکید کرد: در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، روزهای 16 و 17 ژوئن 2014 (26 و 27 خرداد 1392) دور دوم برگزار می شود.

این انتخابات ده ماه بعد از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر برگزار خواهد شد.

عبدالفتاح السیسی فرمانده پیشین نیروهای مسلح مصر هفته گذشته نامزدی خود را برای شرکت در این انتخابات اعلام کرد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند وی به راحتی در این انتخابات به پیروزی دست خواهد یافت.

 السیسی چهارشنبه گذشته استعفای خود را از مقام فرماندهی ارتش و معاونت نخست وزیری و وزارت دفاع مصر اعلام کرد.
در صورتی که وی در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری مصر به پیروزی دست نیابد، دور دوم طی روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.نتیجه مرحله اول انتخابات حداکثر تا پنجم ژوئن اعلام خواهد شد.

فعلا تنها یک سیاستمدار دیگر یعنی حمدین صباحی یکی از رهبران مخالف، نامزدی خود را برای شرکت در این انتخابات اعلام کرده است. با این حال بنابه گفته کارشناسان، وی از بخت بسیار کمی برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
چه انتخاباتی؟ شورای نظامی مصر فردی را برای ریاست جمهوری تعیین کرده و شرکت مردم مصر در انتخابات، فقط کار شورای نظامی را مشروع می کند.