سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به عملکرد یک ساله اداره بازیافت منطقه 9 ؛

بازیافت 9 هزار پسماند خشک در سال 92

رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 9 تهران در تشریح عملکرد یک ساله این اداره گفت: بازیافت 9 هزار پسماند خشک و تبدیل آن به مواد اولیه از مهمترین اقدامات این سازمان در سال 92 است.

عباسعلی کارگر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح عملکرد یک ساله سازمان بازیافت منطقه 9 گفت: بطور تقریبی در سال 92، 9 هزار تن پسماند خشک جمع آوری و به کارخانه‌های مربوط فرستاده شد.

وی ادامه داد: 20 درصد پسماند کل منطقه به صورت پسماند خشک جمع آوری شد که در سال اخیر 3 درصدی تفکیک پسماند خشک افزایش یافت.

رئیس اداره بازیافت منطقه 9 ادامه داد: 18.5 درصد پلاستیک، 7.5 درصد بطری آب معدنی و 34 درصد کاغذ و مقوا است.
همچنین 12.5 درصد پسماندهای خشک جمع آوری شده نان خشک است که خوشبختانه رو به کاهش است و تغییر به سمت اصلاح و بهبودی پیش می‌رود.

کارگر در خصوص تفکیک پسماندهای خشک و تر تاکید کرد و گفت: در گذشته گفته می‌شد هرچه مصرف کاغذ بالا باشد نشانه مطالعه بیشتر و کار بیشتر در آن حوزه است و نشانه رشد شاخص باسوادی جامعه است اما امروزه با توجه به الکترونیکی شدن بیشتر مکاتبات و منابع علمی، استفاده بی‌رویه از کاغذ نشانه بی‌‌توحهی به منابع طبیعی و محیط زیست و به هدر دادن زحمات گذشتگان در خصوص پرورش و نگهداری درختان است.

رئیس اداره بازیافت منطقه 9 در خصوص پسماندهای تر و خشک گفت: 14 درصد از پسماندهای خشک منطقه فلزات، 8 درصد شیشه و مابقی پسماندهای خشک پارچه، ضایعات فنی و غیره است.
همچنین در طول سال جاری حدود 100 برنامه آموزشی در ادارات خارج از بخش‌های شهرداری مانند آموزش و پرورش، 150 مورد آموزش در مکان‌های تجاری، 450 مورد در مراکز فرهنگی و مذهبی مانند مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های عزاداری و ... صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 40 مورد آموزش واحدهای مسکونی با مراجعه به درب منازل توسط کارشناسان آموزش متخصص و مجرب، حدود 3 هزار عدد مخازن پلاستیکی و کارتن پلاست بین شهروندان جهت انجام تفکیک پسماندهای تروخشک در مبدا توزیع شده است.

رئیس اداره بازیافت منطقه 9 در خصوص مناسبت‌های ملی و مذهبی تصریح کرد: روز طبیعت، روز زمین پاک هفته هوای پاک، دهه اول محرم، ایام ماه مبارک رمضان، ایام رحلت امام خمینی(ره) و ایام دهه فجر با ایجاد غرفه‌های فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزش با حضور کارشناسان آموزش نسبت به ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مدیریت اصولی پسماند اقدام کرد.

کارگر در پایان خاطرنشان کرد: در ایام ماه محرم به صورت ویژه نسبت به توزیع مخازن برای تمامی مساجد و حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی در سطح منطقه اقدام شد.
همچنین جمع آوری پسماندهای خشک حجیم مانند لوازم چوبی از کار افتاده و ... در روزهای جمعه در دستور کار قرار گرفت و به صورت مستمر ادامه خواهیم یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.