سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاریخچه ورزشگاه نقش‌جهان

ورزشگاه نقش جهان ورزشگاه چندمنظوره در شهر اصفهان است. اين ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و تیم سپاهان در سال‌های 1381 تا 1385 بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشگاه نقش جهان ورزشگاهی چندمنظوره در شهر اصفهان است.
 
اولین بار این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار گرفت که در این میان تیم سپاهان اصفهان در سال‌های 1381 تا 1385 بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کرد.
 
*موقعیت جغرافیایی استادیوم
 
استادیوم نقش جهان در شمال شهر اصفهان و در مجاورت پارک جنگلی هراز و بین دو شهر اصفهان و دولت‌آباد قرار دارد که بخشی از زمین آن در حوزه استحفاظی دولت‌آباد و بخشی دیگر در اصفهان است.
 
*مشخصات فنی کل استادیوم
 
شکل کلی ورزشگاه بیضی شکل در دو طبقه است ظرفیت طبقه اول 42 هزار نفر و ظرفیت طبقه دوم 33 هزار نفر است.
 
*امکانات پیش‌‌بینی شده در طبقه اول
 
امکانات پیش‌بینی شده برای این ورزشگاه در طبقه اول زمین چمن طبیعی با زه کشی مجموعا به وسعت 11 هزار متر مربع، چهار ورودی جهت ورود ورزشکاران، تماشاگران و بخش امور اداری و جایگاه ویژه، پیست دو میدانی هشت باندی اتارتان به وسعت 6 هزار متر مربع، پیست ورزشهای هفتگانه، تونل ماراتن با شیب پنج درصد به طول110 متر، فضاهای اداری و امکانات پیش بینی شده سکوها (هفت هزار متر مربع) دفاتر هیئت‌های ورزشی، رختکن اختصاصی داوران، رختکن اختصاصی مربیان رختکن ویژه چهار تیم ورزشی، بهداری اتاق تست دوپینگ و تقلیل وزن، تریا، انتظامات، رختکن‌ ویژه دو تیم معلولین وسرویس‌های بهداشتی و انبار است.
 
امکانات پیش‌بینی شده زیر قارچ‌های طبقه دوم سالن‌های ورزشی تمرینی جهت ورزشکاران قبل از مسابقه که شامل دو سالن والیبال و بسکتبال به مساحت 780 متر مربع، سالن های ورزشی تمرینی کوچک که دارای رختکن، سونا، سالن تنیس روی میز وسالن ژیمناستیک به مساحت 900 متر مربع است و ورودی‌های تماشاگران وراه‌پله ها برای دسترسی به طبقه دوم مراحل ساخت استادیوم نقش جهان در مرحله اول کاسه استادیوم ، گردان‌ها " سکوهای تماشاگران" فضای زیر سکوها و پیست دو میدانی ساخته نشده است.  
 
در مرحله دوم اجرایی سکوهای قارچی شکل پیرامون کاسه در طبقه دومف راه پله ورودی‌های شمالی، جنوبی ، شرقی، ساختمان جایگاه ویژه، سرویس‌های 4 گانه بهداشتی و پوشش بام طبقه دوم اجرا خواهد شد.
 
*حواشی ورزشگاه نقش جهان
 
سپاهانی‌ها که اولین دوره قهرمانی لیگ برتر خود را در ورزشگاه نقش جهان اصفهان جشن گرفتند، سالهاست در انتظار تکمیل این ورزشگاه هستند و نیاز آن‌ها به وجود این ورزشگاه در حدی است که رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از قهرمانی در لیگ یازدهم تهدید کرد اگر تا سال ۱۳۹۲ این ورزشگاه آماده نشود مسابقات سپاهان را به استان دیگری منتقل می‌کند.

طبق آخرین وعده ترکاشوند مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفته‌است ورزشگاه بزرگ نقش جهان اصفهان از پروژه‌های طرح مهر ماندگار می‌باشد و بر اساس برنامه زمانبندی باید ورزشگاه نقش جهان تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۱ تکمیل شود و به هیچ عنوان و دلیلی برای ما پذیرفته نیست که برنامه زمانبندی به تاخیر بیفتد افتتاح غیر رسمی این ورزشگاه به اواخر شهریور ماه 92 موکول شده است و افتتاح رسمی آن در نیم فصل دوم فوتبال باشگاهی ایران و همزمان با شروع بازی های آسیایی باشگاه فوتبال سپاهان ایران می باشد.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.