سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیرات اینترنت بر قشر جوانان و نوجوانان

به گفته یک روانشناس: افزایش تصاعدی ضریب نفوذ اینترنت نیازمند بررسی‌های جامعه شناسی از منظر آسیب‌های فردی و اجتماعی است و رفتارها ودیدگاه‌های نسل امروز برای بسیاری از مردم قابل درک است.

مهرنوش اشکانی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در جهان کنونی با توجه به روند رو به گسترش دسترسی جوانان به فناوری نوین اطلاع رسانی طی سالهای اخیر،‌شکل‌گیری جامعه اطلاعاتی در جامعه ما و جهان و ضرورت‌های اقتصادی، اجتماعی‌، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی نقش و اهمیت فراوان این فناوری را درمیان جوانان و حتی توسعه کشور نشان می‌دهد.

جوانان امروزه به عنوان بزرگترین تولید کنندگان دانایی و اطلاعات در جامعه و هم بیشترین مصرف کنندگان آن هستند این در حالی است که جوانان از احساس عقب ماندگی دررنج بوده و بدنبال پیشرفت و توسعه از طریق تحصیل هستند بنابراین دسترسی به فن‌آوری اطلاعات مهمترین بستر برای برخورداری از دانایی است.

البته اینترنت و رایانه نه تنها میزان و سطح اطلاعات نسل جوان را افزایش داده بلکه برتمایلات و گرایشات او تاثیر گذاشته‌اند.

این روانشناس در پایان افزود: جوانان امروز و نوجوانان امروز چیزهایی می‌پسندند که با سلیقه ذائقه نسل‌های پیشین تفاوت‌های ماهوی و خاصش دارد. آرمان‌های او بسیار متفاوت از ایده‌آل‌های بزرگترهای اوست، سطح اطلاعات و دانش و خصوصیات اخلاقی، رفتارهای اجتماعی و علایق و نوع تفکر این نسل آن‌چنان متفاوت از نسل‌های پیشین است که او را در موقعیت ممتازی قرار داده است.

با این حال در رفتارها ودیدگاه‌های همین نسل نیز دگرگونی‌های اساسی و ساختاری درحال شکل گیری است که بخش عمده‌ی‌ آن متاثر از ورود و شیوع فناوری نوین ارتباطات یعنی اینترنت است در واقع یکی از نقاط افتراق و جدایی این نسل با نسل‌های پیشین، آشنایی، بهره‌گیری، انس و الفت با این رسانه و فناوری ارتباطی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.