سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در13روز اخير صورت گرفت ؛

ناوگان مسافرت دريايي هرمزگان پذيراي بيش از سه ميليون نفر مسافر

از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان هشتمين روز از فروردين ماه جاري، جابجايي افزون بر سه ميليون نفر مسافر دريايي از طريق بنادر هرمزگان به مقصد جزاير استان هرمزگان و بالعكس انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، از ابتداي اجراي طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان تا پايان سيزدهمين روز اين طرح كه از بيست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز شده و تا 15فروردين ماه ادامه دارد، در مجموع عمليات جابجايي 329 هزار و 23 دستگاه خودرو از طريق مسيرهاي دريايي بين بنادر لنگه، كيش، آفتاب، چارك، پهل و لافت به ثبت رسيده است.

بر اساس اين گزارش، تعداد 38 هزار و 198 دستگاه خودرو در روز هفتم فروردين ماه و همچنين در هشتمين روز از اين ماه نيز 38 هزار و 729 دستگاه خودرو جابجا شده است.

اين گزارش حاكي است، طي 13روز زمان اجراي طرح نوروزي، در مجموع سه ميليون و 151 هزار و 798 نفر مسافر دريايي از طريق بنادر هرمزگان به مقصد جزاير استان هرمزگان و بالعكس جابجا شدند. به طوري كه، در هفتمين روز از فروردين 356 هزار و 602 نفر و در روز هشتم نيز 362 هزار و 431 نفر مسافر نيز از طريق بنادر مسافري حمل و نقل صورت گرفته است.

شايان ذكر است، از آغاز طرح نوروزي 93 تا هشتمين روز از فروردين ماه سال جاري 16 هزار و 391 سفر دريايي از طريق بنادر مجاز مسافري به مقصد جزاير خليج فارس و بالعكس انجام شده است كه در روز هفتم فروردين ماه امسال، يكهزار و 710 و در روز هشتم نيز يكهزار و 774 سفر دريايي به ثبت رسيد.

يادآور مي شود، بنادر مسافري هرمزگان بيش از 95 درصد كل حمل و نقل مسافران دريايي در آب هاي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را بر عهده دارند.

بنابراين گزارش، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده وتا 15فروردين 93 ادامه دارد كه دوره زماني بين دوم تا دهم فروردين زمان اوج سفرهاي دريايي در استان هرمزگان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.