سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /

افزایش سلامت در سفر با رعایت چند نکته بهداشتی

کارشناس مسئول آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت : رعایت نظافت در کمپ ها ، ييلاقات و مکان هاي اسکان زائرين و مسافرين برای حفظ بهداشت فردی و جمعی ضروری است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر هما کاوه از زائران و مسافران خواست تا به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری های به نکات بهداشتی توجه کنند.
وی بررسی اطراف چادر ، پیش از نصب آن را برای جلوگیری از گزش جانوران زهری توصیه کرد و گفت : در صورت سکونت در اماکن داراي سالک جلدي از پشه بند آغشته به حشره کش استفاده نماييد.

این مسئول رعايت نظافت و بهداشت فردي در سرويس هاي بهداشتي بين راهي و اماکن عمومي را جهت جلوگيري از آلودگي ضروری دانست و ادامه داد : مسافران و زائران از ريختن زباله، پسماندهاي مواد غذايي به خصوص کيسه هاي پلاستيکي در طول جاده ، پارک ها ، تفريحگاه ها به منظور حفظ محيط زيست و نظافت آن ها خودداري کنند.

دکتر کاوه تصریح کرد : امکان سرایت بیماری های پوستی ، شپش و ساس از طریق ملحفه های آلوده وجود دارد و به همین علت هنگام اقامت در محل های اسکان وسایل شخصی مثل حوله ، روبالشی و ملحفه ، وسایل ایمنی و کمک های اولیه به همراه بیاورند .

کارشناس مسئول آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت خراسان رضوی توصیه کرد : بيماران قلبي ، ديابتي ، و افراد مبتلا به فشار خون بالا داروهاي خود را در طول سفر به همراه داشته باشند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.