سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولاند رئیس نشستی در بروکسل درباره جمهوری آفريقای مرکزی شد

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه قرار است روز چهارشنبه ریاست مشترک نشست کوچکی را در بروکسل درباره جمهوری آفریقای مرکزی برعهده بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ منابع اروپایی اعلام کردند این نشست در نخستین روز از چهارمین اجلاس اتحادیه اروپا-آفریقا که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بروکسل برگزار خواهد شد انجام می گیرد.

در این نشست که اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا به طور مشترک سازماندهی آن را به عهده دارند، 15 رهبر اروپایی که در مدیریت بحران جمهوری آفریقای مرکزی « بیشترین دخالت را دارند » و همچنین مقاماتی از کشورهای همسایه گرد هم می آیند.
بنابراعلام این منابع، در این نشست آنها « درباره چگونگی برقراری امنیت و توقف کشتار در جمهوری آفریقای مرکزی گفتگو می کنند. »

این در حالی است که اتحادیه اروپا اوضاع در جمهوری آفریقای مرکزی را «‌ فاجعه بار » توصیف کرده است.
به گفته این منابع « نخستین قدم اساسی که باید برداشته شود ایجاد هسته اولیه دولت است. »
کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه درباره « افزایش خشونت » در روزهای اخیر در این کشور آفریقایی هشدار داد و از جامعه بین الملل خواست «‌ فورا وارد عمل شوند. »
نشستی در سطح مقامات امنیتی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است روز جمعه درباره کمک هایی که به تازگی پیشنهاد شده است تشکیل شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.