سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو : قطعنامه سازمان ملل درباره کريمه "غيرسازنده" است

مسکو روز جمعه صدور قطعنامه در مورد همه پرسی شبه جزیره کریمه و الحاق آن به روسیه را از سوی مجمع عمومی سازمان ملل ، « ابتکاری غیرسازنده » خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد : « این ابتکار غیرسازنده فقط حل و فصل بحران سیاسی در اوکراین را پیچیده می کند.»

این قطعنامه غیرالزام آور که از سوی اوکراین پیشنهاد شد و کشورهای غربی نیز حامی آن بودند ، روز گذشته با 100 رأی موافق ، 11 رأی مخالف و 58 رأی ممتنع از مجموع 193 رأی اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید. متن این قطعنامه با کلماتی ملایم تهیه شده و به صراحت از مسکو انتقاد نکرده است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد : « شمار بالای آرای ممتنع نشان دهنده مخالفت با تفسیر مغرضانه از رویدادهای اوکراین است.»

این بیانیه همچنین « فشار بی شرمانه و باج خواهی سیاسی و اقتصادی اعمال شده (از سوی کشورهای غربی) بر برخی کشورهای عضو را ، برای آنکه به این قطعنامه رأی موافق بدهند » محکوم کرد.

این قطعنامه خاطرنشان می کند همه پرسی 16 مارس که هیچ اعتباری ندارد ، نمی تواند هیچ گونه تغییر وضعیتی را در شبه جزیره کریمه توجیه کند. این قطعنامه از همه کشورها و سازمان های بین المللی می خواهد تا تغییر وضعیت کریمه را به رسمیت نشناسند.این قطعنامه بر تعهد مجمع عمومی سازمان ملل در قبال حاکمیت ، استقلال سیاسی ، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین در مرزهای بین المللی تأکید دارد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: مسکو ، قطعنامه ، کریمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.