سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /

توصیه هایی برای بیماران دارای فشارخون در سفرهای نوروزی

مسافران دارای بیماری فشار خون باید از قطع خودسرانه داروهای ضد فشار خون در ایام سفر خودداری کنند.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ های دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی، افزود: بالا نبودن فشارخون، نشانه کنترل و بهبود قطعی بیماری نیست، بنابراین بیماران نباید داروهای ضد فشار خون را در ایام سفر خودسرانه قطع کنند.
عباس‌علی حشمتی با تاکید بر لزوم همراه داشتن یک فشارسنج، گفت: این بیماران باید از خوردن سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به‌علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم پرهیز کنند.
وی با بیان این که مصرف غذاهای شور سبب تشدید بیماری فشارخون می شود افزود: این بیماران مواد غذایی آماده مانند زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور، ماهی دودی یا کنسروشده، تن ماهی،  سس‌ها، ‌سوپ‌ها، قرص‌های گوشت و کنسرو لوبیا را نباید مصرف کنند.
این کارشناس گفت: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای، نوشابه‌های گازدار و شکلات سبب افزایش فشار خون می‌شود و باید مصرف آنها به اندازه اعتدال باشد.
حشمتی افزود: این بیماران باید از ایستادن‌های طولانی بپرهیزند و هنگام بلند شدن از حالت خوابیده به نشسته و بالعکس، دقت کافی داشته باشند.
وی از بیماران و همراهان آنها خواست، در صورت بروز علایمی چون سردرد، بویژه در پشت سر و گردن، حالت تهوع و استفراغ، خون دماغ بدون علت خاص و تاری دید، حتما برای کنترل فشار خون به نزدیکترین مرکز درمانی یا اورژانس 115 مراجعه کنند./ب
برچسب ها: فشار خون ، توصیه ، پیشگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.