سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری ایندیپندنت درباره گسترش دامنه فساد اسکاتلندیارد

دامنه رسوایی فساد در اسکاتلندیارد و ارتباط آن با جرایم سازمان یافته رو به گسترش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه ایندیپندنت امروز در اینترنت فاش کرد: رسوایی فساد در مرکز پلیس شهر لندن (اسکاتلندیارد) پس از افشاگری ایندیپندنت درباره وجود تحقیقات سری درباره ماموران مجرم که فراتر از نابودی پرونده ها توسط این نیروی پلیس بود، عمیقتر شده است.

تحقیقات وسیع موسوم به عملیات زلوتی که حداقل نه سال طول کشید، فاش کرد دهها کارآگاه خودسر پلیس در خدمت گروههای جنایی سازمان یافته بودند و با مصونیت کامل عمل می کردند.

این عملیات دراز مدت اطلاعاتی همه اطلاعات جمع آوری شده در هفده تحقیق دیگر را نیز در بر می گیرد.

در این عملیات شواهد تکان دهنده ای درباره یک شبکه دائمی از افسران فاسد بدست آمده است که می تواند در رمزگشایی از نحوه رسیدگی اسکاتلندیارد به برخی پرونده های جنایی مبهم موثر واقع شود.

اوایل این هفته، سِر برنارد هوگان - هوی کمیسر اسکاتلندیارد اذعان کرد که افسران فاسد پلیس ممکن است به علت نابودی جنجال برانگیز برخی پروندهای تحقیقاتی از جمله اطلاعات مربوط به نقش کارآگاهها در قاچاق مواد مخدر، جعل اسناد و فروش اطلاعات حساس پلیس به تشکل های جنایی سازمان یافته، بتوانند از چنگال عدالت فرار کنند.

در یک گزارش فاش شده پلیس مورخ سال 2002 موسوم به عملیات تیبریوس مشخص شده بود که تشکل های جنایی سازمان یافته می توانستند هر وقت بخواهند از طریق افسران فاسد پلیس به اسکاتلندیارد نفوذ کنند.

در آن گزارش تصریح شده بود، تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود حاکی از آن است که همچنان شبکه ای فاسد در درون اسکاتلندیارد به ویژه در ناحیه شمال شرق لندن فعالیت دارد و این عناصر طی ده سال گذشته با برخورداری از مصونیت واقعی موجب تضعیف نیروی پلیس شده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.