سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسجد جامعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ساحت فرابخشی فرهنگ مغفول مانده است/ ضرورت توجه ویژه مسئولین به حوزه فرهنگی کشور

رئیس شورای شهر گفت: پرداختن به ساحت فرابخشی فرهنگ مغفول مانده و به عنوان نمونه می‌توان در این زمینه به مسئله فرهنگ مصرف و بهره‌وری اشاره کرد که معنای عام‌تری دارد و بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند در آن نقش ایفا کنند.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره نام‌گذاری سال 1393 به عنوان "اقتصاد  و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" توسط مقام معظم رهبری گفت: بخشی از شعار سال به فرهنگ عمومی کشور برمی‌گردد البته در حوزه فرهنگ عمومی زیربنا و زیرساخت برای هر حرکت در حوزه اقتصاد مهم است اما کمتر به فرهنگ مصرف پرداخته شده چرا که وقتی به امر فرهنگ پرداخته می‌شود معمولا سینما، تئاتر و موسیقی مورد توجه قرار می‌گیرد در صورتی که ساحتی از فرهنگ فرابخشی است.
 
وی تصریح کرد: پرداختن به ساحت فرابخشی فرهنگ مغفول مانده و به عنوان نمونه می‌توان در این زمینه به مسئله فرهنگ مصرف و بهره‌وری اشاره کرد که معنای عام‌تری دارد و بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند در آن نقش ایفا کنند.  
 
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: تصورم این است که در این سال می‌توانیم بیشتر به این بخش بپردازیم و زمینه کارهای بزرگ‌تر را فراهم کنیم البته این امر وجهی است که متولی خاصی ندارد به همین خاطر فراموش شده است.
 
وی افزود: حالت بین بخشی قسمت‌های این مقوله به شورای شهر مربوط می‌شود و در این زمینه می‌توان به مسائلی هم چون بالا بودن مصرف انرژی در ایران اشاره کرد چرا که ممکن است وسایل گرم کننده یک خانه گرمای لازم را ایجاد نکنند به همین خاطر مصرف بالاتر می‌رود اما ممکن است ریشه این مسئله در نوع ساختمان و استاندارد نبودن درها و پنجره‌ها باشد.
 
وی ادامه داد: از دیگر موارد بخش‌های بین فرهنگی مصرف آب آشامیدنی است که در شهر تهران مصرف آن بالا است و در گزارش‌ها گفته می‌شود که 25 درصد آبی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد در نقل و انتقال آن هدر می‌رود که این یکی از موارد بخش‌های بین فرهنگی است که شورای شهر و دستگاه‌های ذیربط می‌توانند در آن ایفای نقش کنند البته این امر به مدیریت شهری هم مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، رئیس ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.