سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان زود جوش خود را کنترل کنیم

کودکانی که امروزه در خانواده پرخاشگری می‌کنند، در آینده نه چندان دور به افرادی تبدیل می‌شوند که زندگی سختی را برای خود و اطرافیانشان به وجود می‌آورند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کودکان در دوران 4-10 سالگی به دلایل مختلف عصبانی می‌شوند و کنترل خود را از دست می‌دهند. همچنین کودکانی هستند که والدین باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند. نشانه این کودکان این است که به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی به معنای دیگر برای هر موردی که مخالف کار و عقده‌شان باشد واکنش شدیدی نشان داده و با عصبانیت و حرص خوردن تلاش کرده تا آن چیز را به نفع خودشان تغییر دهند.

حمید مصفایی روان شناس کودکان در زمینه گفت:والدین که چنین فرزندانی دارند باید حتما در آماده باش پیدا کردن راه‌ها و برای آرام کردن عصبانیت کودکانشان باشند.

این روان شناس ادامه داد:  اگر والدین به این رفتار‌های فرزند اهمیت دهند و در برابر خواسته‌های چنین فرزندانی سر تعظیم فرود آورند، در حق آینده این کودکان ظلم کرده‌اند،‌چرا که عصبانیت دختران و پسران در سن‌های بالاتر بیشتر خواهد شد.

گفتنی است تحقیقات پژوهشگران در سال‌های اخیر نشان می‌دهند که این دسته از کودکان اگر در دوران خردسالی مورد درمان قرار نگیرند، در آینده‌ای نزدیک به دلیل عصبانیت بالا برای خود و اطرافیان مشکلاتی به وجود می‌آورند که این مشکلات باعث شکست‌های پی در پی فرد عصبانی در زندگی‌اش می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کودکان ، کنترل ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.