سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمل‌گرایی، فرصت آرامش را از ما می‌گیرد

فرصت و امکانات داشتن یک زندگی خوب، چیزی است که هر انسانی خواهان آن است. رفع نیازهای ضروری است اما وقتی نیازها به سمت زرق و برق سوق پیدا می‌کند، کم کم از آرامش دور می‌شویم.

ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: جامعه‌ای که در آن دیدگاه مادی ومادی گرایانه افزایش پیدا کند به سمت تجمل گرایی سوق داده شده و زرق و برق زندگی در آن افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: توجه به زرق و برق در زندگی به طور غیرمستقیم بر روی معنویت و اعتقادات اثر می‌گذارد البته با شرایطی مثل داشتن رفاه و استفاده از امکانات هیچ گونه مخالفتی نیست. اما قربانی کردن خود و خانواده و از دست دادن زمان زندگی صرفا برای به دست آوردن تجملات نتیجه‌ای جز افسوس نخواهد داشت.

این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما این است که الگوهای مطلوب زندگی امروز را در اختیار جوانان بگذاریم و به آنان نشان دهیم که چگونه می‌توان در زندگی به جای رفتن به سمت تجمل گرایی و احساسات تنش‌زا، به سمت معنویات حرکت کرد و با الگویی مناسب زندگی آرام در عین حال لذت بخش را داشت. رسانه‌ها، خانواده‌ها و نهادهای تربیتی می‌توانند الگوهای درست را به صورت عمومی بین جوانان گسترش دهند و نتیجه مطلوب را حاصل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیاز ، سوق ، آرامش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.