سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران

عملکرد نظام بانکی در سال 92 با وجود همه دشواری‌ها مثبت بوده است

بانک مرکزی در نیمه دوم سال 92 با اتخاذ تصمیمات درست باعث ایجاد آرامش و ثبات در نظام پولی کشور شده است.

غلامرضا مصطفی‌پور مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با آخرین جمع‌بندی عملکرد این بانک تا تاریخ 24 اسفند 92 باید بگویم بانک توانسته است یک رشد 3 درصدی در منابع برخوردار شود که این رشد در بخش مصارف تسهیلات از رشد 53 درصد و در بخش منابع 43 درصد بوده است.

وی ادامه داد: این بانک از نظر تعداد سپرده‌ها اعم از پس انداز و جاری قرض الحسنه میزان سپرده‌هایش به 1 میلیون و 500 هزار فقره رسیده که تعداد تسهیلات پرداختی هم به متقاضیان نزدیک به 1 میلیون پرونده تسهیلاتی است.

وی با بیان این که در حال حاضر مانده منابع این بانک از 25 هزار میلیارد ریال به بیش از 21 هزار میلیارد ریال رسیده است گفت: روند افزایش تعداد شعب این بانک جریان روبه رشدی را داشته و این بانک در حال حاضر تمامی شعباتش آنلاین بوده  و تمام خدمات به صورت یکپارچه و از طریق سامانه الکترونیکی به مشتریان ارائه می‌شود.  

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک دارای 30 هزار دستگاه POS فروشگاهی در تمام فروشگاه‌ها و در جاهایی که کارت اعتباری قرض الحسنه به کارگران، کارمندان شرکت‌هایی که حقوق و دستمزدشان را از طریق این بانک دریافت می‌کنند نصب کرده است.  

وی در خصوص تفاهم نامه به امضا رسیده بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک تجارت گفت: با امضای تفاهم نامه هر دو بانک متعهد شده‌اند که به طور متقابل چک‌های مربوط به بانک‌های خود را براساس تفاهم نامه امضا شده در شعب یکدیگر پذیرفته و کار متقاضیان مربوط به این چک‌ها را انجام دهد یعنی از این پس چک‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران در تمام شعب بانک تجارت نقد می‌شود هم چنین چک‌های بانک تجارت هم در تمام شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پذیرفته و نقد می‌شود.  

مصطفی‌پور با بیان آن‌که پرداخت اقساط تسهیلات دریافت شده از طریق اینترنت قابل انجام است گفت: این موضوع یکی از موارد مهم در بانک قرض الحسنه مهر ایران است که باعث رونق فعالیت سامانه اینترنتی و بهره‌گیری از سایر خدمات الکترونیک توسط مشتریان این بانک شده است.

وی در مورد استقرار شعب سیار این بانک در ایام نوروز تصریح کرد: شعب سیار بانک قرض الحسنه مهر ایران در ایام نوروز در مکان‌های پرتردد و ورودی جاده‌ها و مکان‌های زیارتی و تفریحی در ایام تعطیلات نوروز به منظور خدمات‌رسانی بهتر به هموطنان مستقر است.

مصطفی‌پور در مورد استراتژی این بانک در سال 93 گفت: مهمترین استراتژی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 93 توسعه خدمات الکترونیک و اجرای بانکداری قرض الحسنه در شبکه اجتماعی داخلی کشور است که در این رابطه بانک در واقع به صورت یک پرداخت کننده تسهیلات به متقاضی باعث اتصال سپرده‌گذار به دریافت کننده با حضور و نظارت بانک می‌شود در کنار این موضوع بانک قرض الحسنه مهر ایران پیگیر اخذ مجوزهای لازم در مورد ارائه LC داخلی به متقاضیان است که منتظر کسب اجازه از سوی بانک مرکزی هستیم.

وی عنوان کرد: بحث توسعه شعب سیار نیز در سال 93 یکی از موارد مهم این بانک به منظور خدمت رسانی به متقاضیان است.

*اخذ گواهی نامه ایزو 9001 توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران


وی  در رابطه با اخذ گواهی‌نامه ایزو 9001 اظهار داشت: این گواهی‌نامه در رابطه با توسعه ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان و ارتقای خدمات رسانی بانک بوده است.

وی با تاکید بر این نکته که این بانک پیگیر گسترش حضور خود در خارج از کشور است گفت: به همین منظور قراردادی با کشور عراق به منظور آموزش و تاسیس بانک قرض الحسنه با کشور عراق بسته شده ضمن آن‌که دعوت نامه‌ای از طرف موسسه بانک‌های توسعه اسلامی جهان به نام ADFIMI برای به عضویت درآمدن بانک قرض الحسنه مهر ایران ارسال شده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان گفت: علاوه بر 2 هزار میلیارد ریالی که قبلا برای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظر گرفته شده بود 5 هزار میلیارد ریال دیگر نیز مقرر شد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شود که این کار بدون حضور افراد خداجو امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان در خصوص عملکرد یکساله نظام بانکی به ویژه بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی با توجه به فشارها و تلاطم‌ها به خصوص در نیمه دوم سال 92 توانسته با مدیریت صحیح و اتخاذ تصمیمات مناسب باعث ایجاد آرامش و ثبات در نظام پولی کشور شود به همین علت نمره قبولی بسیار بالا و عملکرد نظام بانکی به خصوص بانک مرکزی می‌دهند.  
انتهای پیام/

برچسب ها: نظام ، بانک ، مثبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.