به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، 137 در سال 1379 به صورت یک صندوق صوتی پیامگیر ایجاد گردید و در سوم دی ماه 1384 با توجه به گسترش درخواستهای مردمی، با بکارگیری دانش فناوری اطلاعات جایگزین روش قبلی شده و به تدریج از مرکز ارتباطات مردمی به مرکز هدایت، کنترل و ساماندهی نیازها به معضلات شهری تحت عنوان مرکز سامانه مدیریت شهری 137 ارتقا یافت.
درخواستها و معضلاتی را که 137 میتواند از شهروندان دریافت و جهت انجام، پیگیری نماید بیش از 650 موضوع دربخشها و حوزههای مختلف شهرداری تهران است که این رقم رو به افزایش است و شهروندان میتوانند درخواستهای خود را در این حوزهها با 137 مطرح نمایند.
در این خصوص صالحآبادی مسئول سامانه 137 منطقه 9 در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تعداد کل پیامها از ابتدای سال تاکنون 36 هزار و 105 مورد گزارش شده است که از این تعداد 22 هزار و 614 پیام مربوط به خدمات شهری، 7 هزار و 237 مورد مربوط به فنی و عمران، یک هزار و 453 مورد مربوط به حملونقل و 4 هزار و 381 مورد مربوط به شهرسازی است و 420 مورد مربوط به اجتماعی است.
وی ادامه داد: از تعداد 22 هزار و 614 مورد مربوط به خدمات شهری بیشترین پیام مربوط به لایروبی و 3 هزار و 436 مورد و 15 درصد را به خود اختصاص داده است.
نظافت در مرحله بعدی بیشترین پیامها گزارش شده است که از تعداد 3 هزار و 39 پیام و بیش از 13 درصد بوده است و زباله و ضایعات در مرحله سوم بیشترین پیامهای مربوط به خدمات شهری و معادل با 2 هزار و 815 پیام و بیش از 12 درصد را به خود اختصاص داده است.
مسئول سامانه 137 گفت: در بخش عمران از تعداد 7 هزار و 237 مورد بیشترین پیام مربوط به آسفالت و تعداد 4 هزار و 3 پیام و بیش از 55 مورد گزارش شده است.
همچنین شهرسازی از تعداد 4 هزار و 381 مربوط، بیشترین پیام مربوط به ساخت و ساز و تعداد 2 هزار و 387 مورد و بیش از 54 درصد را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: سد معبر در جایگاه دوم و معادل با یک هزار و 294 مورد و بیش از 29 درصد و نصب علائم ایمنی با تعداد 505 مورد و بیش از 11 درصد را به خود اختصاص داده است.
مسئول سامان 137 منطقه 9 گفت: در خصوص حملونقل و ترافیک از تعداد یک هزار و 453 مورد یک هزار و 157 مورد مربوط به جمعآوری و نصب و بیش از 79 گزارش شده است.
صالحآبادی افزود: ترافیک با تعداد 124 مورد و بیش از 8 درصد و اتوبوس با 70 مورد و بیش از 5 درصد را به خود اختصاص داده است.
مسئول سامانه 137 در پایان خاطرنشان کرد: در بخش اجتماعی از تعداد 420 مورد 224 مورد مربوط به آسیبها اجتماعی و بیش از 53 درصد و طرح جمع آوری کالا با تعداد 196 مورد با بیش از 46 درصد را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/