سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین تحولات سوریه؛

دو کشته در اصابت راکت به خانه ای در حلب/ هلاکت 500 تروریست و دو سرکرده النصره

بر اثر اصابت دو راکت دست ساز به محله سلیمانیه شهر حلب دو شهروند سوری کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، یکی از ساکنان این منطقه که منزلش بر اثر اصابت راکت آسیب دیده است حمله تروریست ها به منازل بی گناهان را بزدلانه توصیف کرد.

شهروند دیگر سوری نیز این اقدام را تروریستی و جنایتکارانه توصیف کرد زیرا قربانیان آن، شهروندان عادی هستند.

در عین حال در خبر دیگرگروه موسوم به جبهه النصره وابسته به القاعده از کشته شدن یکی از رهبران خود در الرقه سوریه خبر داد.

جبهه النصره افراد مسلح گروه داعش را مسئول قتل یکی از رهبران این جبهه دانست.

جبهه النصره همچنین از کشته شدن "معاویه عبدالرزاق عبدالباقی "معروف به "ابی لیله" در درگیریها با نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر مرزی کسب خبر داد.

در عین حال، یگان های ارتش سوریه خودرویی حامل 35 موشک و مقدار زیادی داروی ساخت ترکیه را که به طور قاچاق وارد خاک سوریه شده بود در حومه شمالی حماه توقیف کردند.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه در این باره گفت: با زیر نظر گرفتن تحرکات گروه های مسلح تروریستی در منطقه شمالی حومه حماه، خودرویی که از کفرزیتا آمده بود متوقف شد و سرنشینان آن بازداشت و محموله آن توقیف شد.

این فرمانده افزود: با تخلیه محموله این دستگاه که کاه بود، تعداد زیادی موشک آماده شلیک و مقدار زیادی دارو در داخل آن کشف شد که از ترکیه ارسال شده بودند.

نیروهای ارتش سوریه طی 48 ساعت گذشته، 500 تروریست را به هلاکت رساندند که شمار قابل توجهی از آنان تبعه کشورهای دیگر بودند. درگیریها در حومه لاذقیه همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه مخفیگاه‌های تروریستها را در منطقه مرزی "نبع المر" هدف حمله هوایی قرار دادند. بر اساس این گزارش حمایت و پشتیبانی ترکیه از باندهای مسلح در سوریه همچنان ادامه دارد. در شهر حمص نیز 188 تن از عناصر مسلح، سلاح خود را تحویل ارتش سوریه داده و تسلیم شدند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.