سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما استفاده از روز علیه نیروهای روسیه در کریمه را بعید دانست

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در شهر بروکسل گفت، آمریکا به دنبال استفاده از زور علیه نیروهای روسیه و خارج کردن آنها از کریمه نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران "باراک اوباما" تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا در کنار متحدان خود برای مقابله با تجاوز روسیه خواهد ایستاد و این در حالی است که وی بکارگیری از زور برای خارج کردن نیروهای عزامی مسکو به شبه جزیره کریمه را بعید دانست.

رئیس جمهور امریکا در سخنانی که روزنامه "دیلی تلگراف" انگلیس آن را منتشر کرد، گفت:هریک از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) باید مطمئن باشد که ناتو از امنیت کشورهای عضو حمایت خواهد کرد و ما پیمان قدرتمند ناتو را در اختیار داریم و در صورت هرگونه حادثه ای برای شرکای ما، با همدیگر اقدام خواهیم کرد.

اوباما افزود:روسیه یک قدرت منطقه ای و برخی از همسایه های خود را از روی موضع ضعف و نه قدرت تهدید می کند، ما بر همسایه های خود تاثیر بسیاری داریم، و به طور کلی به دلیل روابط و همکاری قوی ما با همسایگان خود، نیازی به جنگ با روسیه نداریم.

اوباما ادامه داد: واقعیت ان است که ارتش روسیه شبه جزیره کریمه را تحت کنترل  خود درآورده است و هیچ گونه پیش بینی برای عقب راندن آنها با استفاده از زور وجود ندارد و راه حل ساده ای برای حوادث آنجا وجود ندارد.

وی در پایان فعالیت های نشست سران اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا گفت:در صورت همکاری آمریکا و اروپا، جهان امن تر خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت:ایالات متحده امریکا و اروپا درباره بحران شبه جزیره کریمه متحد هستند و روسیه منزوی شده است.

اوباما در ادامه به اروپا وعده داد با هدف کاهش اعتماد کشورهای این قاره به گاز روسیه، به اروپا گاز صاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد، اوکراین و گرجستان به دلیل مشکلاتی که با روسیه دارند، بزودی عضو ناتو نخواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، روسیه ، کریمه ، زور ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.