سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵۰درصد توهم‌ها ناشی از "اختلالات روانی" هستند

بیش از ۵۰درصد توهم‌ها ناشی از وجود برخی از اختلالات خاص روانی هستند و در واقع توهم نشانه و مشخصه‌ای مهم از بروز این اختلالات است.

حشمت‌الله نادی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: توهم مشکلی شایع در بین افراد جامعه است که در موارد شدید می‌تواند زندگی فرد و حتی اطرافیان او را دچار مشکلات جدی و خطرناک کند. 

وی افزود: توهم حالتی از تغییر هوشیاری است که در آن فرد موضوعات و مواردی را احساس و ادراک می‌کند که واقعیت خارجی ندارند ولی فرد مبتلا به توهم آن‌ها را واقعی پنداشته و برآن اصرار می‌ورزد. 

نادی با اشاره به علل بروز توهم و درمان آن، تأکید کرد: بیش از ۵۰درصد توهم‌ها ناشی از وجود برخی از اختلالات خاص روانی هستند و در واقع توهم نشانه و مشخصه‌ای مهم از بروز این اختلالات است. 

وی اظهار داشت: از جمله اختلالات خاص روانی که با توهم در ارتباط است، اسکیزوفرنی بوده که در آن فرد با مشکلات شدید روانی و کناره‌گیری شدید از واقعیت‌ها دست به گریبان است. 

نادی یادآور شد: علاوه بر برخی از اختلالات روانی، مصرف برخی از دارو‌ها و مواد نیز می‌تواند زمینه‌ساز بروز توهم باشد و حتی شدت این مشکل را بالا برده و درمان توهم را با دشواری‌های زیادی همراه کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.