سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت جدید اوکراین رئيس تلويزيون دولتی را برکنار کرد

رئيس تلويزيون دولتی اوکراين از مقام خود برکنار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت جدید اوکراین چهارشنبه رئیس تلویزیون دولتی این کشور را که در زمان ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری برکنار شده این کشور منصوب شده بود برکنار و یک روزنامه نگار نزدیک به حکومت جدید این کشور را به عنوان جانشین او تعیین کرد.

دولت اوکراین در بیانیه ای از انتصاب زوراب الاسانیا به عنوان رئیس جدید تلویزیون این کشور خبر داد.

براساس این بیانیه ،انتصاب الاسانیا که نمایندگان جامعه رسانه ای اوکراین او را برای این مقام پیشنهاد کرده بودند سه شنبه در شورای وزیران تایید شد.

الاسانیا جانشین اولکساندر پاتلیمونوف می شود که از ابتدای سال 2013 در این مقام مشغول به کار بود و به تبلیغات به نفع حکومت یانوکوویچ متهم بود.

شماری از نمایندگان پارلمان اوکراین از حزب ملی گرای اسوبودا که می خواستند پاتلیمونوف را وادار به کناره گیری کنند هفته گذشته او را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
با توجه به اینکه این نمایندگان عضو کمیسیون پارلمانی مسئول آزادی بیان بودند ، این حادثه موجی از انتقادات را در درون طبقه سیاسی و در میان انجمن های دفاع از حقوق بشر برانگیخت .

زوراب الاسانیا مدیریت پایگاه خبری محلی مدیا پرت را در خارکف ( شهری با اکثریت روس زبان در مرز با روسیه ) برعهده دارد. وی در این شهر بین سال های 2005 تا 2010 ریاست رادیو تلویزیون دولتی را برعهده داشت. پایگاه اطلاع رسانی او که در شبکه های اجتماعی بسیار فعال بود به طور گسترده ای اعتراضات علیه یانوکوویچ را بازتاب می داد. وی همچنین عضو بنیانگذار تلویزیون برخط( آنلاین) هرومادسک است .

این شبکه تلویزیونی در طول بحران سیاسی که چهار ماه پیش شروع شد با پخش مستقیم رویدادهای میدان استقلال کیف و برگزاری مناظره های زیادی در استودیوی موقت خود ، درحالی که شبکه های دولتی به ویژه دیدگاه حکومت را بازتاب می دادند، بینندگان زیادی را به دست آورد.

الاسانیا در مصاحبه ای با پایگاه خبری خود یعنی مدیاپورت اعلام کرد می خواهد تلویزیون دولتی را به ساختاری مستقل تبدیل کند.

این در حالیست که در اقدامی دیگر دادگستری اوکراین روز سه شنبه پخش برنامه های شبکه های تلویزیونی روسی را در اوکراین که دولت موقت کیف آنها را به ترویج جدایی طلبی با پخش اخبار بی پایه و اساس متهم می کند، ممنوع کرد.

خبرگزاری اینترفاکس اوکراین به نقل از ویکتوریا سیومار، معاون دبیرکل شورای امنیت ملی اوکراین اعلام کرد دادگاه اداری کیف امروز تصمیمی اتخاذ کرد که بر اساس آن پخش شبکه های تلویزیون روسی در اوکراین باید متوقف شود .

وی تصریح کرد این تصمیم موقتی و در مدت زمانی است که به شکایتی که تنظیم کننده سمعی بصری اوکراین علیه اوپراتوری که این شبکه ها را پخش می کند ارائه کرده است، رسیدگی شود.

شبکه هایی که این ممنوعیت شامل آنها می شود، عبارتند از نخستین شبکه دولتی پروی کانال، شبکه خبری دولتی روسیه 24 و شبکه خصوصی ان تی وی طرفدار کرمیلین.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.