سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمر طولانی در عمل به دری گرانبها

عمل به صله رحم، سبب احساس امنیت در اجتماع و برخورداری بیشتر از سلامت روانی را در پی دارد.

 به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران،بهار فصل دید و بازدید می ‌رسد و در پی آن ارتباط اجتماعی با خویشاوندان و اقوام سبب بوجود آمدن صله رحم می شود صله رحم در اسلام به ان تاکید فراوان شده است و دایره تعریف آن بسیار وسیع است که از اسلام کردن نسبت به اقوام شروع شده و تا رفع مشکلات بستگان و حل آن ادامه می یابد در قرآن نسبت به صله رحم با خویشاوندان سفارش زیادی شده تا جائیکه‌ آیه های زیادی در این ارتباط آورده شده می فرماید: هر کس به دیدن بستگانش به نیت خوشحالی آنها برود خداوند ثواب زیادی به او اعطا می کند.

مهدی موسوی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: صله رحم به معنی وصل و آرامش تعریف شده که هم تامین روانی و هم صمیمیت در بین خویشاوندان جامعه را بر عهده دارد و صله رحم در اجتماع باعث می شود تا خانواده ها از یکدیگر و مشکلات درگیر با آن اطلاع داشته باشند و قبل از  آنکه به بحران جدی تبدیل شود و گرفتاریهای زیادی بوجود آورده باعث شده تا بنیان خانواده ها در اجتماع محکم تر شود.
 
وی ادامه داد: صله رحم در دین مبین اسلام تاکید فراوان شده و عمل به آن سبب طول عمر می شود اگر عجل مقدر نشده باشد مرگ را به تاخیر می اندازد.
 
موسوی افزود: صله رحم ارتباط اجتماعی محسوب می شود که شامل ارتباط با اقوام و خویشاوندان درجه یک می شود و هر ارتباطی با هر فردی را نمی توان صله رحم محسوب کرد و از نظر روانشناسی صله رحم، صمیمیت و سلامت روانی اقوام را بر عهده دارد.
 
 این روانشناس گفت: در ارتباط با اقوام و خویشاوندان سببی و نسبی باید به دنبال اخلاق نیکو و مصلحت اندیشی برویم تا ارتباط اجتماعی قوی  داشته باشیم کسانیکه صله رحم و ارتباط با خویشاوندان انجام نمی دهند طبق قرآن افرادی خود خواه و خوشیفته محسوب می شوند.
 
گفتنی است: آمارها در جامعه نشان می دهد،  صله رحم به سمت قطع صله رحم می رود که به دلیل وجود مشغله کاری زیادی و بی تفاوتی نسبت به اطرافیان و افزایش درآمد می توان به فکر اقوام و حل مشکلات آنها بود و این پدیده سلامت جسمی و روانی افراد جامه را به خطر می انداز می توان با الگو برداری از بزرگان دین عزیز اسلام همانند ایشان از بستگان دلجویی کنیم تا آسیب های  اجتماعی را کاهش دهیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: امنیت ، اجتماع ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.