سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ارائه خدمات ده مجتمع بین راهی آستان قدس به زائران رضوی

مدیر عامل بقاع متبرکه آستان قدس رضوی گفت : ده مجتمع بین راهی زیر مجموعه این نهاد، در پنج استان کشور، امسال به زائران رضوی و مسافران نوروزی خدمات اسکان، فرهنگی و رفاهی ارائه می دهد.

حمزه سپهریان درگفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  افزود: این استان ها شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد و سمنان بوده و این مجتمع ها در راه های ورودی به شهر مقدس مشهد قرار دارند و مکانی برای استراحت موقت زائران است .

وی در مورد خدمات ارائه شده به مسافران گفت: خدماتی از قبیل اسکان موقت در آلاچیق به ویژه در روزهای برفی و بارانی، پارکینگ، سرویس های بهداشتی با امکانات ویژه برای معلولان ، نمازخانه، فضای سبز و فضای بازی کودکان در این مجتمع ها به مسافران ارائه می شود.

سپهریان با اشاره به وجود10 باب سوئیت سرپوشیده در مجتمع بین راهی دامغان واقع در استان سمنان افزود: در دیگر مجتمع های بین راهی نیز اسکان موقت تعریف شده است که در شرایط اضطرار مانند بسته شدن جاده، نمازخانه ها برای اسکان زائران در نظر گرفته می شود و با توجه به ظرفیت هرمجتمع، اسکان حدود 600 نفر در مجتمع های کوچکتر و 1000 نفر درمجتمع های بزرگتر امکان پذیر است.

مدیر عامل بقاع متبرکه آستان قدس رضوی در مورد خدمات فرهنگی درنظرگرفته شده برای مسافران هم چنین گفت: توزیع کتاب و بروشورهای مربوط به آداب زیارت، نماز و مسافرت، برگزاری مسابقات کتابخوانی، توزیع بروشورهای راهنمای زائر و نصب تابلوهای خیر مقدم ازجمله خدمات فرهنگی درنظرگرفته شده در این مجتمع ها به مسافران است ./س

 

برچسب ها: مجتمع ، زائران ، بین راهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.