سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طي نيمه نخست طرح نوروزي93 ؛

بيش از يك ميليون و 700هزار مسافر درمسيرهاي دريايي هرمزگان جابجا شدند

از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان پنجمين روز از فروردين ماه جاري، بيش از يك ميليون و 700 هزار نفر مسافر از طريق بنادر مسافري به مقصد جزاير استان هرمزگان و بالعكس جابجا شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، در حالي كه آب و هوايي باراني برآسمان استان هرمزگان حاكم شده و بارندگي هاي پراكنده در سواحل و جزاير استان هرمزگان و وزش باد در مسيرهاي دريايي گزارش شده است اما بنادر مسافري 10 گانه هرمزگان بدون وقفه خدمات رساني به ميهمانان نوروزي و مسافران دريايي را ادامه مي دهند.

بر همين اساس، تقاضا براي سفر دريايي نه تنها كمتر نشده بلكه حجم اينگونه مسافرت افزايش چشمگيري نيز يافته است؛ به گونه اي كه در دهمين روز از طرح نوروزي93 و پنجمين روز از فروردين ماه جاري، بنادر مسافري استان پذيراي 391 هزار و 799 نفر مسافر و تردد آنها به جزاير خليج فارس و بالعكس بود. اين ميزان، بالاترين رقم جابجايي مسافر طي يك روز در ايام نوروزي سال 93 محسوب مي شود.

گفتني است، از ابتداي اجراي اين طرح - بيست و پنجم اسفندماه گذشته- تاكنون كه مصادف با موج نخست سفرهاي نوروزي در ايران مي باشد، در مجموع جابجايي يك ميليون و 722 هزار و 540 نفر مسافر به انجام رسيده است.

اين گزارش حاكي است، در روز پنجم فروردين ماه جاري، يك هزار و 995 مورد تردد شناور مسافري در مسيرهاي بين سرزمين اصلي و جزاير كيش، قشم و هرمز به انجام رسيد. تجزيه و تحليل آماري بيانگر آن است كه طي نيمه نخست طرح نوروزي امسال مجموعاً 11 هزار و 290 سفر دريايي از طريق بنادر هرمزگان صورت گرفته است.

شايان ذكر است، از آغاز طرح نوروزي 93 تا پايان روز پنجم فروردين ماه جاري، 209 هزار و 19 خودرو از طريق بنادر لنگه، كيش، آفتاب، چارك، پهل و لافت جابجا شد كه حمل و نقل 47هزار و 786 دستگاه خودرو به عنوان بالاترين رقم از ابتداي زمان اجراي اين طرح تاكنون، در روز پنجم فروردين به ثبت رسيد.

يادآور مي شود، بنادر مسافري هرمزگان بيش از 95 درصد كل حمل و نقل مسافران دريايي در آب هاي كشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزاير خليج فارس را بر عهده دارند.

بنابراين گزارش، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده وتا 15فروردين 93 ادامه دارد كه دوره زماني بين دوم تا دهم فروردين زمان اوج سفرهاي دريايي در استان هرمزگان مي باشد.

لازم به ذكر است، ميهمانان نوروزي علاقه مند به سفرهاي دريايي هم اكنون مي توانند براي سفر به جزاير قشم و هرمز از بندر شهيد حقاني بندرعباس و براي سفر با خودرو به جزيره قشم از مسير دريايي بندر پهل- بندر لافت استفاده كنند. بنادر لنگه، چارك و آفتاب در غرب هرمزگان نيز براي سفر مسافر و خودرو به جزيره كيش آماده خدمات رساني به مسافران دريايي هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسافر ، دریایی ، هرمزگان ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.