سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

توصیه های کارشناس علوم پزشکی به بیماران دیابتی درسفرهای نوروزی

کارشناس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دا نشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: بیماران دیابتی قبل از هر تصمیمی برای سفر، باید با پزشک خود راجع به مقصد سفر، رژیم غذایی و فعالیت‌هایی که قرار است انجام دهند، مشورت کنند.


تهمینه آگاه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: سفر به مکان‌هایی که قبلا نرفته‌اید، می‌تواند استرس‌زا باشد و فراموش نکنید که کوچک‌ترین اضطرابی موجب بالارفتن میزان قند خون می‌شود.

وی هم چنین افزود: اگر مجبور هستید تنها سفر کنید، باید بیشتر مراقبت باشید و همراه داشتن کارتی که نشان‌دهنده‌ بیماری شما باشد، ضروری است.

آگاه اظهار داشت:آگاهی نسبت به دمای شهر مقصد، همراه داشتن لباس مناسب ، نگه داری داروهای مصرفی و انسولین‌ها دردمای خاص از جمله نکاتی است که بیماران دیابتی باید به آن توجه داشته باشند.

وی هم چنین تاکید کرد: مراقب سلامت پاهایتان باشید، اگر با اتومبیل به مسافرت می‌روید و راه طولانی است، به‌طور مرتب توقف کنید و کمی قدم بزنید تا از لخته شدن خون در پاها جلوگیری شود.
کارشناس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ،درمورد ضروری‌ترین اقلامی که یک بیمار دیابتی باید در سفر همراه داشته باشد گفت: انسولین یا داروی مصرفی، سرنگ‌های تزریق انسولین، دستگاه قندخون و باطری، لانست نمونه‌گیری خون، نوار تست قند خون و ادرار، گلوکومتر و تیغ مخصوص آن، الکل پزشکی، دستمال مرطوب و مواد قندی سریع‌الجذب مانند قند حبه‌ای، بیسکوئیت یا آب‌میوه از جمله مواردی است که بیماران دیابتی باید همراه خود داشته باشند.

آگاه خاطرنشان کرد: شیشه‌های انسولین در جای تاریک نگه‌داری شود و در معرض نور مستقیم آفتاب یا فریزر قرار نگیرد چرا که انسولین در اثر حرارت زیاد یا یخ زدن آسیب دیده و بلااستفاده می گردد.

وی باتاکید بر این که نباید از انسولین‌ فاسد استفاده کرد،هم چنین افزود: انسولین کریستال یا انسولین شفاف در صورت فاسد شدن، کدر می‌شود و انسولین شیری رنگ یا انسولین N.P.H در صورتی که فاسد شود، یکنواختی خود را از دست داده و به صورت دانه دانه به دیواره‌ شیشه می‌چسبد./س

برچسب ها: دیابت ، سفر ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.