سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشوق‌های شورای شهر برای بناهای با نمای ایرانی- اسلامی/ برخورد با متخلفان معماری نما

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: پیشنهاد ارائه مشوق برای بناهای با نمای ایرانی- اسلامی در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مطرح شده که در حال تدوین آیین نامه‌ای مشخص برای آن است.

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ با بیان این مطلب گفت: شورای شهر تهران در دوره دوم مصوبه‌ای داشت در خصوص ارائه برخی مشوق‌ها برای سازندگان املاک با نمای معماری ایرانی- اسلامی که در همین راست پیشنهادی برای اجرایی شدن این موبه درکمیسیون شهرسازی و معماری مطرح شده که علی‌رغم آنکه کار مشکل و پیچیده‌ای خواهد بود، می‌بایست آیین‌نامه‌ای مشخص برای اجرایی شدن آن تدوین شود.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ادامه داد: ابتدا باید مشخص شود معماری اسلامی چیست، چگونه باید باشد جراکه این موضوعات یک محاسبه هندسی ساده و یا مشخص کردن میزان متراژ زیربنا نیست که بتوان با خط کش و متر آن را مشخص کرد و باید در نظر گرفتن مسائل علوم انسانی و هنر روی نمای ساختمان تصمیم‌گیری شود.

چمران خاطرنشان کرد: تدوین نظام نامه ایرانی- اسلامی پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری و همانگونه که در صدور پروانه نقشه و سازه اهمیت دارد باید بحث‌ نمای ساختمان نیز مورد توجه قرا رگیرد و آینده نیز با تخلفات معماری نما نیز برخورد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: چمران ، شهر ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.