سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احضار رئيس پليس انگليس به مجلس عوام بدنبال گسترش رسوایی افسران

رئیس پلیس انگلیس به مجلس عوام احضار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در ماههای اخیر چندین مورد از پرونده های رسوایی افسران و مسئولان پلیس انگلیس مطرح شده است. روز گذشته برنارد هوگن هاو رئیس پلیس انگلیس در مجلس عوام این کشور حاضر شد تا در این خصوص توضیح بدهد. انتقادهای شدیدی از او مطرح شده است. این انتقادها پس از آن مطرح شده که گزارشهای تکان دهنده ای درباره عملکرد پلیس انگلیس منتشر شده است.

رئیس پلیس انگلیس در کمیته امور داخلی مجلس عوام این کشور از عملکرد پلیس دفاع کرد. او در سخنانش تلاش کرد به مردم و اعضای مجلس عوام انگلیس اطمینان خاطر بدهد که به بررسی عملکرد پلیس مشغول است. 

یکی از پرونده های رسوایی اخیر پلیس انگلیس به پرونده قتل نوجوان سیاهپوست به نام استیون لارنس مربوط است. وقتی اعضای خانواده ای لارنس به پلیس انگلیس مراجعه کردند تا درباره قتل فرزندشان تحقیقات انجام شود، پلیس با آنها برخورد بدی کرد و حاضر نشد تحقیقات مناسب را در این زمینه انجام بدهد. به گفته کارشناسان، افسران پلیس این خانواده را مسخره کردند و این وضع ناشی از فساد پلیس انگلیس است. شکایتهای زیادی هم درباره عملکرد پلیس لباس شخصی انگلیس مطرح شده است. روابط غیراخلاقی بین شماری از این افسران پلیس لباس شخصی با زنان انگلیسی فاش شده است.

برنارد هوگن هاو در سال 2011 هدایت نیروی پلیس انگلیس را برعهده گرفت که پنجاه هزار نیرو دارد. وی به درخواستهای مطرح برای استعفایش توجه نکرده و درمقابل این درخواستها مقاومت کرده است. گفته می شود روابط نزدیک او با بوریس جانسون شهردار لندن مانع از کنار گذاشته شدن او شده است. مردم انگلیس اعتمادشان را به پلیس از دست داده اند.

نکته جالب توجه اینکه هیچ نهاد مستقلی برای نظارت برعملکرد پلیس انگلیس وجود ندارد و کمیسیون رسیدگی به شکایتها از پلیس انگلیس، قدرت اجرایی ندارد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.