سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد / یک کارشناس مسئول بهبود تغذیه :

روحیه تان را با خوردن آجیل تقویت کنید / آجیل ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

کارشناس مسئول بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت نیشابور گفت : خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که پنج بار در هفته آجیل می‌ خورند 50 درصد کم تر است .

لیلا شورورزی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، افزود : منیزیم نقش حیاتی در حفظ سلامت قلب دارد و سلول‌ های ماهیچه قلب برای کارکرد سالم و مداوم  به منیزیم نیاز دارند.
او ادامه داد : مطالعات نشان داده است ، افرادی که پنج بار در هفته آجیل می خورند تا 50 درصد احتمال خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی را از خود دور می‌کنند.
شورورزی در ادامه به بیان فواید دیگر مغزها پرداخت و گفت : بادام دارای مقدار زیادی چربی از نوع غیر اشباع است که خطر بیماری‌های قلبی را کم می‌کند.
به گفته وی مصرف بادام هندی نیز برای پیشگیری از تشکیل سنگ‌ های صفراوی مفید است و مس موجود در این آجیل برای از بین بردن رادیکال‌ های آزاد مضر و استفاده بهینه آهن کمک بزرگی به شمار می آید .
این کارشناس بیان کرد : مغز پسته با داشتن آهن فراوان ، خونساز است و  به علت روی موجود در آن در رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن نقشی مهم دارد .
 وی تخمه کدو را منبع غنی منیزیم دانست که نقشی بسیار مهم در پیشگیری از بیماری‌ ها دارد.
شورورزی افزود : مقدار زیادی فسفر در فندق وجود دارد که برای رشد مغز بسیار مفید است و قوه تفکر و تمرکز را افزایش می‌دهد.
او با اشاره به این که تخمه آفتابگردان به طور طبیعی با ایجاد تعادل و تقویت روحیه ، موجب درمان افسردگی می شود ، تصریح کرد : تخمه ‌های آفتاب‌ گردان منبع بسیار خوبی از فولات و منیزیم اند و نقشی مهم در تنظیم و تقویت روحیه دارند .
کارشناس مسئول بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت نیشابور با بیان این که تغذيه مناسب و كافي در دریافت انرزی نورد نیاز روزانه لازم است ، گفت : مغزها با تمام فواید و خواصی که دارند چنان چه بیش از حد مصرف شوند منجر به بروز چاقی و افزایش سطح چربی‌های خون می‌شوند .
یادآوری می شود : فولات ، از خانواده بزرگ ویتامین های B است ./س

برچسب ها: آجیل ، مغز ، بیماری قلبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.