سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اراده‌ای برای واقعی شدن "تعرفه‌ها" وجود ندارد

باتوجه به اینکه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت به علت واقعی نبودن تعرفه‌هاست باید همت بیشتری در مسئولین درخصوص واقعی شدن تعرفه‌ها دیده شود.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت به علت واقعی نبودن تعرفه‌هاست آن توجه و همتی که باید برای رفع این مشکلات باشد در مسئولین دیده نمی‌شود. 

وی گفت: واقعی شدن تعرفه‌ها قطعاً مهم‌ترین شاخص در رسیدن به عدالت سلامت است چرا که بسیاری از مشکلات حوزه سلامت شامل دوشغله بودن پزشکان، زیرمیزی، عدم تعهد بیمه‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر حوزه سلامت به واقعی شدن تعرفه‌ها وابسته است. 

وی با بیان اینکه تاکنون که اراده و عزمی برای واقعی شدن تعرفه‌ها در مسئولین وزارت بهداشت دیده نشده است، خاطر نشان کرد: غفلت در این مقوله زمینه سودجویی افراد فرصت طلب را فراهم ساخته به گونه‌ای که اخذ زیرمیزی‌های هنگفت نمونه‌ای از همین فرصت طلبی‌هاست. 

وی تصریح کرد: تا زمانیکه تعرفه‌ها واقعی نشود، نمی‌توان به بهبود شرایط بهداشتی کشور امیدی داشت زیرا نبود تعرفه صحیح منجر به تقدم درمان بر بهداشت می‌شود و زمینه بسیاری هزینه ساز‌ی‌ها برای بیماران را نیز فراهم می‌سازد اما اگر بهداشت اولویت باشد دیگر این همه هزینه به بیماران تحمیل نمی‌شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: تعرفه ، درمان ، بهداشت ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.