سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعدیل "تعرفه‌های زایمانی" در انتخاب زایمان زنان باردار موثر است

تعدیل تعرفه‌های زایمانی در انتخاب زایمان طبیعی زنان باردار بسیار مفید است و باورهای آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر رباب لطیف‌نژاد استاد یار بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهذاشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: زایمان طبیعی بهترین و کم عارضه‌ترین روش زایمانی است اما امروزه به علت تغییرات فرهنگی و اجتماعی و عدم آگاهی کافی از ماهیت زایمان‌ها، اغلب زنان از درد زایمان گریزان بوده و تمایل به زایمان سزارین دارند. با شناخت علل تمایل زنان باردار به زایمان طبیعی و تقویت آن می‌توان جامعه را به سمت باورهای مثبت نسبت به زایمان طبیعی، افزایش آمار زایمان طبیعی و ارتقاء سلامت مادران هدایت کرد. 

وی مهم‌ترین دلایل تمایل زنان باردار به زایمان طبیعی را میزان تعرفه زایمانی و آگاهی فردی عنوان کرد و تصریح کرد: هنجارهای اجتماعی در مورد زایمان طبیعی، تجارب زایمانی قبلی، نقش اطرافیان به عنوان محرک انتخاب نوع زایمان، سازگاری با دردهای زایمانی و حمایت ماما‌ها از موارد دیگر است. 

لطیف‌نژاد تصریح کرد: کنترل افزایش زایمان سزارین با ارائه اطلاعات کافی در مورد انواع زایمان، بیان معایب و مزایای آن‌ها و آموزش راه‌های کنترل درد زایمان به زنان باردار در طی دوره قبل از زایمان، برجسته کردن نقش ماما‌ها در انجام مراقبت‌های دوران بارداری و تعدیل تعرفه‌های زایمانی در انتخاب زایمان طبیعی زنان باردار بسیار مفید است و باورهای آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.