سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پربيننده ترين خبرهاي سال 92 (26)؛

رونمائی از تصویر و نقش امام خمینی در سریال معمای شاه

رئیس سازمان صدا و سیما، معاون و جمعی از مدیران سیما با حضور در صحنه فیلمبرداری سریال "معمای شاه" در جریان آخرین وضعیت تولید و خلق این اثر تاریخی قرار گرفتند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، دکتر "حقانی" مشاور پروژه با اشاره به اهمیت بیان واقعی تاریخی گفت: دوران 37 ساله پهلوی دوم یکی از تاریکترین دوره‌های تاریخی ایران است که به لحاظ اجتماعی؛ فرهنگی ـ اقتصادی و سیاسی و اخلاقی کشور به شدت دچار سیر قهقرائی شد و در این سریال مردم به خوبی با این واقعیت آشنا می‌شوند.


آقای محمدرضا ورزی کارگردان این مجموعه نیز با اشاره به پیشرفت خوب پروژه گفت: متن این سریال 9 بار بازنویسی شده و 600 بازیگر و 150 نفر عوامل حرفه‌ای با 16 ساعت فشرده تلاش می‌کنند این سریال را به موقع به مرحل پخش برسانند. 


رئیس رسانه ملی نیز در جمع هنرمندان این مجموعه تلویزیونی با تشکر از معاون سیما، کارگردان و سایر عوامل دست‌اندرکاران پروژه گفت: تولیدات تاریخی سیما؛ متکی بر مستندات و مطالعات گسترده و عمیق پژوهش است و بسیاری از صاحب‌نظران متعهد در مورد جزئیات حوادث آن نظر می‌دهند. در حالی که مجموعه‌های تاریخی دیگر کشورها به استنادات واقعی و تاریخی متکی نیست و بیشتر بر پردازش دراماتیک وابسته است. 

مهندس "ضرغامی" مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" را یک اثر فاخر تاریخی دانست که در آگاه‌سازی جامعه به عمق خیانت‌های رژیم وابسته پهلوی و جنایات دولت‌های استعمارگر، بسیارآموزنده و بصیرت آفرین است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
حسین نورعلی گریمش عالیه خسته نباشید آقای نورعلی عزیزم
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۳
فقط.شکرخدا.گودرزی